четвъртък, 16 ноември 2023 г.

Първа снимка на Xiaomi SU7


След Huawei със своята марка Aito, Xiaomi става вторият технологичен гигант, който представя собствен автомобил. Официалната премиера ще се състои в края на този месец, а днес разполагаме с първото изображение с добро качество на Xiaomi SU7. Появата на този модел не е изненада, тъй като Xiaomi отдавна си сътрудничи с множество китайски водещи автомобилостроители. Първоначално марката разработваше операционни и инфотейнмънт системи, както и системи за автономно шофиране на Xpeng и модели на BAIC, а след това стана един от основните инвеститори и разработчици в създаването на XiaoPaoChe SC-01. Днес обаче дойде времето да бъде представени и първият собствен модел на марката, който ще бъде произвеждан от BAIC още тази година, а неговите продажби трябва да започнат от началото на 2024 година. 

Според първоначалната информация, Xiaomi SU7 е с дължина - 4.99 метра, а междуосието възлиза на точно - 3 метра. Моделът ще се предлага в три нива на оборудване, като серийно на борда място ще намира пакет от асистенти позволяващ 2-ро ниво на автономно шофиране и инфотейнмънт система работеща под HyperOS. За по-скъпите версии е налична и автономна система за шофиране от 3-то ниво с лидар технология, която естествено е собствена разработка. 

За задвижване тежащият 1980 кг. електромобил - Xiaomi SU7 ще разчита на електромотор задвижващ задните колела с мощност 299 к.с. Предвидена е и версия със задвижване на четирите колела с два електромотора и обща мощност от 673 к.с. Според информацията тази версия може да достигне максимална скорост от 265 км/ч., което означава, че моделът на Xiaomi ще бъде най-бързият 5 местен EV модел. Капацитетът на батериите не се съобщава, нито автономията на модела, но се знае, че версиите с един електромотор ще разполагат с батерии от BYD, а за тези с по-висока производителност е предвидена тягова батерия от CATL. Повече подробности както и снимки ще бъдат добавени към този пост веднага след официалната премиера на модела.  

++++++++++++++++++++++++++++++++

По време на официалната премиера на първият автомобил на Xiaomi, марката направи заявки да стане един от водещите пет световни производители, като за това си определи срок от 15-20 години. Към момента обаче за това не може и да става дума, тъй като марката използва мощностите на BAIC и по-точно заводът в Пекин, чиито капацитет на производство няма да надхвърля 200 000 бройки годишно. За сега този факт не е проблем, тъй като Xiaomi SU7 е премиум модел с цени стартиращи от 42 500 долара и е  насочен към по-взискателните клиенти. Говорител на марката съобщи, че по време на разработката е взет на прицел не кой и да е, а Porsche Taycan

Стана ясно още, че за дизайна на модела е отговорен Крис Бенгъл, заедно с екип от китайски дизайнери които са работили за BMW и Mercedes, а коефициентът на челно въздушно съпротивление е сведен до 0.19, благодарение на активните елементи в предната и задната част на купето. Един от параметрите с които SU7 превъзхожда своят германски конкурент е мястото за багаж, което всъщност е рекордно в този сегмент със своите 517 литра за задния и 105 литра за предния багажник. Като цяло вътрешното пространство също е значително по-просторно от това в Taycan, но интериора не може да се сравнява с този на немският конкурент. Дизайна е издържан в минималистичен стил с малък 7.1-инчов инструментален панел пред водача и 16.1-инчов, 3К дисплей за инфо-развлекателната система, допълнени от 56-инчов HUD дисплей с добавена реалност. Производителят демонстрира своите добри отношения с Apple, чиито продукти могат да бъдат свързани безпроблемно със софтуерът наличен на борда  HyperOS на Xiaomi. За возещите се на втория ред седалки се предвидени точки за закрепване на iPad, който може да стане част от операционната система в автомобила и чрез тях да се управляват функциите на климатичната инсталация, озвучителната система и функцията на седалките оборудвани с подгряване, масаж и вентилация. 

Xiaomi SU7 е построен върху изцяло нова платформа разработена от марката наречена Modena с 800-волтова архитектура и електродвигатели от ново поколение, които могат да се развъртат до 35 000 об/мин. Базовата версия на SU7 разчита на един електромотор позициониран в задната част с мощност 295 к.с., който работи под напрежение от 400-волта и 21 000 об/мин. С него SU7 ускорява до 100 км/ч., от място за 5.3 секунди и може да развие до 210 км/ч., а батерията предвидена за тази версия е с капацитет от 73.6 кВтч., която би трябвало да осигури автономия от 668 км. Двумоторната версия е оборудвана с втори електромотор в предната част, а общата мощност на системата възлиза на 664 к.с., които обаче са налични само за 20 секунди. Време в което може да ускорите от 0 до 100 км/ч., за едва 2.8 секунди и да постигнете максимална скорост от 265 км/ч. За тази версия е предвидена тягова батерия с капацитет от 101 кВтч., която осигурява автономия до 800 км. Според производителят собствениците ще могат да заредят своите автомобили с електричество достатъчно да бъдат изминати до 220 км. в рамките на само 5 минути, а ако искат да изчакат още 10 минути, пробегът се увеличава до 510 км. Предвидено е да бъде предложена още по-производителна модификация с мощност от около 1000 к.с., но тя няма да бъде представена по-рано от 2025 година. Активното окачване с въздушни амортисьори се предлага серийно за модела, както и пакета за подпомагане на шофирането с 16 функции наречен Xiaomi Pilot. Срещу доплащане е налична автономна система за шофиране от ниво 3 с лидар технология, 3 милиметрови радара, 11 HD камери и 12 ултразвукови радара. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар