През 1992 година марката представя второто поколение на Nissan Micra, което е избрано и за автомобил на 1993 година за Европа, като става и първият японски автомобил спечели тази награда. В Европа, производството е изместено в Англия, където англичаните го приемат като модерна версия на своето Mini, а предлаганият от модела комфорт и оборудване включващо климатик, пълен ел. пакет и дори кожен салон в най-добре оборудвани версии го правят еталон в своя клас по отношение на оборудването. Второто поколение на модела се радва на още по-добра популярност и се произвежда до 2003 година с три направени фейслифта, 1.0 и 1.4 литрови, бензинови мотори и 1.5 литров дизел с налична CVT трансмисия за бензиновите версии. Това е и първият японски модел, чието производство достига 1 млн. произведени автомобила. На някои пазари освен версиите с 3 и 5 врати е налично и комби, което се предлага под името Nissan March Box.
Третото поколение също се произвежда в Англия от 2003 до 2010 година във версии с 3 и 5 врати и като кабриолет с твърд-сгъваем покрив произвеждан от Karmann. Дизайна на третото поколение Micra е напълно различен от всичко налично на пазара и бързо става любимец сред нежната половина на клиентите. Моделът предлага модерна технологии и богато оборудване, което още повече привлича интерес. Наличните мотори са с работен обем от 1.2 до 1.6 литра за бензиновите и 1.5 литров, турбо дизел от Renault. Мощността на агрегатите варира между 65 и 110 к.с. След края на своето съществуване моделът става основа за предлаганият и произвеждан в Китай, градски модел - Dongfeng Venucia R30.
През 2010 година е представено и четвъртото поколение на Nissan Micra, коeто вече се предлага в над 160 страни и освен в Англия и Япония се произвежда още в Тайланд, Индия, Мексико и Китай, където се ражда и седан предлаган като - Nissan Sunny/Versa. На индийският пазар са налични Renault Scala и Renault Pulse, което не е изненада, тъй като реално третото поколение на Micra е построено върху платформата от второто поколение на Renault Clio. Като цяло след сливането на двете марки, популярността на японският модел започва да спада, като след фейслифта направен през 2013 година моделът започва да се предлага само във версия с 5 врати. Третото поколение на Micra се предлага само с 3-цилиндров, 1.2 литров, бензинов, атмосферен мотор, както и негова версия с принудително пълнене на цилиндрите с директно впръскване на горивото и налична Стоп/Старт система. за всички агрегати са налични 5-степенна, механична или CVT трансмисия.
Петото поколение на Nissan Micra и за сега последно е представено през 2016 година, като носи със събе си изцяло нова философия за сигурност, удобство и практичност при компактните градски хеч модели. Не е случаен и факта, че моделът получава 5 звезди, по време на проведените краш тестове с което доказва своята надеждност. За задвижване се разчита на 3 и 4-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати с работен обем от 0.9, 1.0 и 1.5 литра, куплирани с 5 или 6-степенна, механична трансмисия, а срещу доплащане и CVT. Предлага се във версия само с пет врати. Модерната платформа и агрегати позволяват на модела да стане основа за седан предлаган и отвъд океана под името Nissan Versa / Sunny / Almera.
Няма коментари:
Публикуване на коментар