Името "Supra" се използва в моделите на Toyota още от края на 70-те години, като модификация в моделното семейство на Celica, но то става наистина известно, когато през 1986 година марката представя GT купе под това име предназначено предимно за пазарите в Америка с вътрешно заводско обозначение А70. Именно поради този факт този модел разполага с редица иновативни системи за времето си, като: триканален ABS, електронно регулируеми амортисьори и система за регулиране на потока на въздух в смукателния колектор. Третото поколение на Toyota Supra се произвежда във версии купе и тарга от 1986 до 1993 година, като от него са продадени близо 250 000 автомобила, което го превръща в едно от най-успешните японски GT модели.
За задвижване се използват само 6-цилиндрови, атмосферни, турбо или би-турбо агрегати с работен обем между 2.0 и 3.0 литра, чиято мощност варира от 162 до 280к.с. Те са куплирани с 5-степенна, механична или 4-степенна, автоматична трансмисия задвижващи задните колела.
Дизайна на купето е типичен за 80-те години и е съобразен с модните тенденции по това време. Оборудването още от базовото ниво на модела е богато, а върховите версии предлагат комфорт достъпен само за значително по-скъпи модели. Всичко това обаче си има своята цена, тъй като общото тегло е в порядъка на 1600кг., което пък се отразява на динамичните характеристики. Ускорението на 3.0 литровата версия с мощност 233к.с., до 100км/ч например е 6.9 секунди, а максималната скорост едва надхвърля 230км/ч.
Това се коригира с представянето на следващото поколение на модела наречено А80, което за съжаление остава и последното. То е представено през 1993 година и се произвежда до 2002 година. Платформата е изцяло нова, а общото тегло намалено с близо 200кг. поради широкото използване на алуминии. Благодарение на мощният 3.0 литров агрегат, чиято мощност варира между 220 и 320к.с., динамичните характеристики са значително по-конкурентни. Ускорението на версията с турбо компресор до 100км/ч е 4.6 секунди, а максималната скорост надхвърля 280км/ч. Трансмисиите предлагани за модела са 5 и 6-степенни, механични, както и 4-степенна, автоматична.
Към днешна дата марката не разполага с директен наследник на модела, но добрата новина е, че има намерение да представи такъв. За Нова Toyota Supra се говори още от 2012г., но до днес такъв все още не е представен. Последната информация относно него е, че Toyota работи усърдно по ново купе съвместно с BMW, чиято платформа ще се използва и от двете компании.
Няма коментари:
Публикуване на коментар