четвъртък, 25 декември 2025 г.

**Забравете скуката: Новият Lexus RZ 600e ускорява като суперкола и изглежда като изтребител!

 


След премиерата на обновеният Nissan Ariya Nismo, Lexus веднага отговаря с нещо, което кара обикновените електромобили да изглеждат като колички за голф, а именно  RZ 600e F Sport Performance. Името е толкова дълго, че докато го изговорите, батерията му вероятно вече е спаднала с пет процента. Забравете за дискретността. Този Lexus RZ изглежда така, сякаш е избягал от пистата, докато никой не е гледал. Взели са бодикита от въглеродни влакна от лимитирания RZ 450e и са го довели до крайност. Имаме вентилиран преден капак, масивен преден сплитер и по-широки калници, които крещят „махай се от пътя ми!“. Защо му е вентилация на предния капак, след като под него няма двигател, който да диша, не става ясно. Отзад нещата стават още по-сериозни с огромен дифузьор и двукомпонентно задно крило, което не е само за красота. То създава истинска притискателна сила, за да държи тази мощна машина залепена за асфалта. И всичко това е кацнало върху 21-цолови матово черни джанти Enkei, зад които надничат гигантски 6-бутални спирачки. Окачването пък е свалено с 20 мм - защото, нека бъдем честни, по-ниското винаги е по-яко!

Сега стигаме до същината - мощността. Инженерите са се заиграли с двата електродвигателя и са изцедили от тях цели 420 к.с.! Това прави 600e най-мощният RZ, правен някога. Той оставя своите братовчеди от Toyota и Subaru да му дишат праха. Ускорението от 0 до 100 км/ч се случва за зашеметяващите 4.4 секунди! Това е територията на истинските спортни коли, при това в електрически SUV, който все пак може да измине до 525 км с едно зареждане. Или поне, така казват. Всички знаем, че ако решиш да ползваш тези 420 коня и „агресивната аеродинамика“, ще търсиш зарядно още преди да си излязъл от квартала.


Вътре нещата са също толкова вълнуващи. Воланът не е просто кръг - той прилича на дръжка на косачка, защото явно кръглите волани са твърде „20-ти век“. Няма механична връзка, само чиста технология! А най-доброто? След фейслифта на Lexus RZ моделът вече има и „Интерактивно ръчно управление“. Да, точно така - симулирано ръчно управление в електромобил, за да се чувствате като истински пилот, докато седите в спортните седалки от Ultrasuede. Но реалността е, че това е като да си купиш електронен четец, който има монтиран механизъм за плюнчене на пръста, за да ти е „по-автентично“ прелистването на страниците. Цената в Япония започва от около 78 000 долара, което е доста за един Lexus, но за тази доза адреналин и карбон? Струва си всеки цент! Lexus най-накрая разбраха, че електрическото бъдеще не трябва да е скучно. То трябва да бъде бързо, шумно (дори и без звук) и абсолютно вълнуващо! Но за да имате такъв трябва да живеете в Япония, защото тази версия е налична само с волан от грешната страна и експорт за сега не се предвижда. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар