Но нека погледнем под повърхността, там, където числата трябва да говорят сами за себе си. Имаме два варианта, но истинският разговор е за по-мощния - е-4ORCE. Тук мощността е набъбнала до 435 к.с., а спринтът от 0 до 100 км/ч отнема точно 5 секунди. Впечатляващо? Може би. Друг у въпросът, за какво ни е тази мощ в един свят на ограничения и камери? Инженерите са пренастроили системата за задвижване на всички колела с фокус върху задната ос в съотношение 60:40. Обещават ни 12% по-добро следване на траекторията. Добавили са нови пружини, амортисьори и стабилизиращи щанги. Казват, че колата е по-стабилна в завой дори от легендарния GT-R. Смело твърдение, което само времето и завоите ще потвърдят или опровергаят. батерията е с капацитет от 87 кВтч., която обещава пробег от 400 км. Питаме се обаче - колко от тези километри ще останат, ако решите да се насладите на ускорението от 5 секунди до 100 км/ч.? При по-скромната версия, батерията е с капацитет от 66 кВтч. Тя захранва два мотора със системна мощност от 367 к.с. Това е вариантът за тези, които искат емблемата Nismo, но може би не планират да прекосяват континенти с едно спиране. Зареждането? Тук нещата са... прилични. На бърза станция (DC) Ariya Nismo приема до 130 кВт. Това означава, че ще ви трябват около 30-40 минути, за да запълните капацитета от 10 до 80%. Това било добре. А ако зареждате вкъщи, разполагате с бордово зарядно устройство с мощност 22 кВт., един малък жест на внимание към тези, които имат подходящата инсталация. Цялата тази енергия обаче има своята цена и тя се измерва в килограми. Версията с голямата батерия тежи над 2.2 тона. Едно солидно присъствие на пътя, което изисква цялото майсторство на Nismo инженерите, за да не се усеща като... танкер в завой.
Интериорът е царството на черното и червеното. Седалките са тип „корито“, за да ви държат здраво, докато се опитвате да достигнете лимита на тези 435 коня. Имаме и изкуствен звук, заимстван директно от болидите на Nissan във Formula E, защото, нали разбирате, тишината на електрическия мотор явно не е достатъчно „спортна“.



Няма коментари:
Публикуване на коментар