След фейслифта на Mondeo, Ford са обновили и седана Taurus, който е наличен на пазарите в Близкия изток. И преди да сте попитали - не, той няма нищо общо с онзи огромен, леко тромав американски седан, който помните от филмите. Този тук е по същество Mondeo, но с различен етикет на задния капак, защото в някои части на света хората все още държат на имената. Интересното е, че докато китайското Mondeo притежава екран, който е толкова голям, че практически може да се използва за прожектиране на кино в лятна вечер, при Taurus е спестено това удобство. И честно казано, това е добра новина. Когато екранът заема цялата широчина на арматурното табло, човек започва да се чуди дали кара кола, или управлява диспечерски пункт на летище. Вътре откриваме 12.3-инчов панел пред водача и 27-инчов екран за инфотейнмънт системата. Важната новина тук не е размерът, а чипът Snapdragon 8155. Това означава, че менютата ще се движат плавно, а гласовият асистент може би действително ще ви разбере от първия път, вместо да ви пусне радио „Веселина“, когато искате да увеличите температурата. Най-добрата промяна обаче е в централната конзола. Има нови поставки за чаши и двойно безжично зареждане за телефони. Но истинският триумф на здравия разум е преместването на физическите бутони под вентилационните отвори. Наличието на истински бутон, който можете да натиснете, без да сваляте очи от пътя, е върхът на ергономичното инженерство.
Външните промени са фокусирани върху предната част. Фаровете са станали по-изчистени и имат LED графики, които Ford твърдят, че напомнят на Mustang Mach-E . Лично ние не виждаме приликата, но новата решетка и по-спортната броня определено придават на автомобила по-подреден вид. Отзад са променили графиката на светлините и са добавили дифузьор в цвета на каросерията. Дължината на колата е точно 4935 милиметра. Това е важна цифра, ако разполагате с гараж, строен през 70-те години. Междуосието е 2945 милиметра, което означава, че отзад има достатъчно място за краката на един пораснал човек, без той да се чувства като в кутия за обувки.
Под предния капак нещата са останали успокояващо предвидими. В Близкия изток ще получите 2.0-литров 4-цилиндров двигател с турбокомпресор. Той произвежда 239 к.с., което е напълно достатъчно, за да се движите с разумна скорост. Скоростната кутия е 8-степенна, автоматична - истински механизъм със зъбни колела и малки феродови дискове, а не от онези модерни хрумвания. Разбира се, има и хибридна версия. Тя комбинира 1.5-литров мотор със 185 к.с. и електрически двигател с мощност 64 к.с. Тук обаче е монтирана безстепенна трансмисия (CVT). Знаете мнението ни за тях - те звучат малко като развалена прахосмукачка, когато решите да побързате, но за кротко придвижване в градския трафик са съвсем логичен избор.
Все още не знаем дали тези подобрения ще стигнат до Ford Evos - онзи странен хибрид между кросоувър и фастбек, който е познат и като Mondeo Sport. Но за момента, обновеният Taurus остава един приличен, добре изглеждащ и напълно логичен седан за хора, които не искат животът им да е твърде сложен. А ние? Ние се чудим защо Ford освободи европейският пазар от подобен тип автомобили.



Няма коментари:
Публикуване на коментар