Предната част е с напълно затворена решетка. Електрическите коли са така, нали? Но тази решетка е разделена от акценти, наподобяващи зъби съчетани съчетание със стройни фарове и широк долен въздуховод. Профилът е аеродинамичен. Лишен е от традиционни дръжки на вратите и няма странични огледала, което не е нещо което не сме виждали. Елегантен преден прозорец, който прелива в дълъг и наклонен покрив. Всичко това за да бъде по-близо до понятието за купе. Задната част е по-изправена със закачливи задни светлини. Като цяло, това е сериозен автомобил. Дължина малко над 5 метра и междуосие от 3 метра. Това означава, че е значително по-голям от Mazda 6 и дори по-голям от Mercedes CLS. Явно японците ще атакуват директно луксозния немски сегмент, който вече е почти забравен от повечето производители.
Докато повечето производители се фокусират върху гигантски екрани в интериора, които правят колите студени, Mazda прави обратното. Интериорът на Mazda Vision X-Coupe Concept е пример за модерен дизайн. Има страхотен дигитален инструментален панел пред водача, разделен на три кръгли отделни приборни секции с ретро вдъхновена графика. Ретро-футуризиъм! Има си и скоростен лост, а двуцветната тапицерия се опитва да върне топлината и индивидуалността в студеният свят на електромобилите.
Това обаче не е електромобил! Мотивацията идва от Plug-in хибридна технология с роторен турбо двигател. Явно марката е решила да се върне към корените си, за да гледа в бъдещето. Съобщава се за комбинирана мощност от503 к.с. и електрически пробег до 160 км. Но тук идва най-интересното - технологията за улавяне на СО2. Mazda иска не просто да е екологична, а да пречиства въздуха, докато шофирате. Комбинират въглеродното неутрално гориво от микроводорасли с технология за пречистване на въздуха, която авно е някаква тайна. Въпросът е: Ще успеят ли да превърнат тази алхимична визия в реалност? Или това ще остане поредната красива и недостижима концепция, която ще ни напомня за амбициите на марката. Времето явно ще покаже дали ще ядем протеин и водорасли, докато караме роторен хибрид.





Няма коментари:
Публикуване на коментар