MAT 273 Potenza е нещо, което едновременно е и не е Ferrari. Това е една от онези модерни интерпретации на класически модели, дело на италианската Manifaturra Automobili Torino, отговорна и за MAT - New Stratos. Един проект, който беше едновременно блестящ и напълно безсмислен. И точно това ни харесва в MAT. Нещо като да вземеш Мона Лиза и да я нарисуваш с очила. MAT 273 Potenza е почит към легендарното Ferrari 288 GTO от 80-те години на миналия век, когато въображението на инженерите бе без задръжки. Тази кола, 273 Potenza, е базирана на Ferrari F8 Tributo, което само по себе си е чудесна кола. Може би дори по-добра от своят наследник в лицето на 296 GTB. Хората от МАТ в партньорство със ZeroACento са успели да я направят още по-добра. Не знаем как но са успели.
Първо, цялата каросерия е нова е нова. И е направена от въглеродни влакна. Но, не от онези, които виждате по стандартните спортни коли, а от онези, които слагат на Pagani и Koenigsegg. С лек червен оттенък за красота. Отпред, колата е изцяло нова. Има четири квадратни LED прожектора на бронята и капак с въздухозаборници за да не се уморява двигателят, докато седи на светофара. И, разбира се, има петлъчеви джанти с централен захват. Задната част е още по-добра. Задните светлини на F8 са си там, но всичко останало е ново. Всичко от тъмночервени влакна и има лек титаниев ауспух. Нали, ако не издава достатъчно шум, защо изобщо да има ауспух?
Вътре също са правили промени. Тунелът на трансмисията е напълно преработен, с нов селектор за предавките. Таблото е променено, за да изглежда като на оригинала и има нови контроли за климатика. На пръв поглед, интериорът е пълен с всякакви съвременни удобства и технологии, защото живеем в 21-ви век. Имаме безжично зареждане на телефони, за да не се налага да си търсите кабела за телефона докато се движите с 300 км/ч. Всичко това е съчетано с цифрово инструментално табло с аналогови стрелки. Звучи като нещо, което е направено, за да задоволи и феновете на класическите коли, и тези, които искат да си играят с дигитални екрани. В общи линии, дизайнерите са се опитали да намерят някакъв „хармоничен баланс между традиция и иновации“. Идеята е да получите „несравнимо изживяване при шофиране, което надхвърля времето и очакванията“. Което, ако питате нас, е просто начин да кажат: „Много е скъпо и си струва“.
А сега най-важното - двигателят. Оригиналният 3.9 литров, V8-цилиндров мотор с два турбо компресора е подобрен, за да достави над 800 к.с. Това е много. На практика, това е достатъчно мощност, за да накарате една кола да полети. трансмисията е 7-степенна, двудискова. Въпреки че нямаме официална информация за техническите спецификации, едно е сигурно - тези хора наистина са успели да накарат колата да полети. Цената е неизвестна, както и броят на произведените бройки. Но не се съмнявайте, че някой богат идиот, вече е отделил огромна сума пари, за да я притежава. Защото, нали, защо да си купуваш обикновено Ferrari, когато можеш да имаш... това?
Няма коментари:
Публикуване на коментар