сряда, 23 юли 2025 г.

Ще бъде ли Opel Mokka GSE "светлина в тунела", или просто ще е поредната електрическа илюзия?


Честно казано, вече малко ни омръзна да дъвчем една и съща дъвка в различна опаковка. Малките електрически автомобили, тези тихи същества, набират скорост в Европа. А Stellantis - този конгломерат от марки, сглобява тихомълком една доста "разнообразна" гама. какво ни предлага? Имаме Alfa Romeo Junior VeloceLancia Ypsilon HF (ако изобщо някой си спомня), Peugeot 208 GTI и дори безличният Abarth 600e. Всички те, разчитат на една и съща задвижваща система, а сега и Opel се присъединява към тази боза със спортната версия на Opel / Vauxhall Mokka. Този електрически вариант дава началото на обновената спортна линия - GSE. Инициали познати и използвани от моделите на марката в близкото минало. Обещават по-остър стил и подобрения в производителността. Защото, нали, това е най-важното при един електрически кросоувър  да е производителен и с повече намотки. 


Вярно е, че най-бързият електрически модел на Opel  до момента, изглежда по-агресивен от обикновената Mokka и е с вдъхновен от дизайна на прототипа GSE Rally, който дебютирал някъде без никой да разбере през май месец. Черни панели в предната и задната броня, за да се подчертаят въздухозаборниците, които както знаем, при електрическите коли служат предимно за отвеждане на въздушният поток, GSE емблемите както и новите прагове, сигнализират за фокуса върху производителността на модела. Но най-забележителното разбира се, е комплектът от 20-цолови джанти с уникален за този модел аеродинамичен дизайн, както и  ярко жълтите спирачни апарати. 


В интериора подобренията продължават. Предните седалки са тапицирани с алкантара - тази материя, дето я слагат на всичко, което иска да изглежда спортно. Оформени били за допълнителна опора. Защото, нали, при 5.9 секунди до 100 км/ч, може и да ви изхвърли от седалката. Преоформен волан, алуминиеви педали, бели и жълти акценти за да се отличи GSE от по-кротките си събратя също допринасят за това. Двата 10-инчови екрана на дигиталния кокпит вече включват графики фокусирани върху производителността, и са уникални за тази версия. Предоставяли данни в реално време по време на шофиране. Сякаш някой ще гледа това, докато се опитва да не блъсне таксито пред себе си. 


Задвижването се осигурява от един електромотор, който произвежда 278 к.с. Предните колела трябвало да се справят с цялата тази мощност с помощта на диференциал с ограничено приплъзване защото не можеш просто да дадеш цялата мощност на електрическата Мокka напред, без нещо да се счупи. Производителят твърди, че Mokka GSE може да ускори от 0 до 100 км/ч за 5.9 секунди. Което е, прилично, но ъс същият вкус, като другите дъвки. А максималната му скорост е ограничена на 200 км/ч. ито, ако сте в режим "Sport". При останалите режими: "Eco" и "Normal", максималната скорост не може да надхвърли 180 км/ч. Освен че има почти двойно по-голяма мощност от стандартната Mokka Electric, GSE разполага с уникални настройки на шасито. Окачването е снижено с 10 мм. и  включва двойно действащи амортисьори за по-добро поведение. Задният мост бил по-твърд, а кормилното управление - пренастроено. Спирачната сила пък се осигурява от спирачки на Alcon с четирибутални предни апарати. Като цяло GSE  използва същия литиево-йонен пакет с капацитет от 54 кВтч., какъвто се намира в нормалната версия. Поради по-голямата си мощност и допълнителният хардуер обаче автономията ще бъде по-малка от 406 км., което означава, че ще стигнете по-бързо до никъде. Въпреки това, GSE поддържа теглото си под 1600 кг., което явно в наши дни са новите норми за спортист, въпреки, че все още не сме видели лекоатлет на стадиона с тегло над 100 кг. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар