четвъртък, 1 май 2025 г.

Това е третото поколение на Jeep Compass

 Няколко месеца преди официалната премиера на новото поколение Jeep Compass, пред нас са първите снимки на модела които успяхме да уловим в интернет пространството. От тях става ясно, че новото поколение на модела ще запази характерният за марката дизайнерски стил. Той ще бъде част от задаващата се вълна от нови модели, която марката трябва да представи до края на годината. Тя включва: новото поколение на Jeep RenegadeJeep Recon и някакъв масов модел за който към момента не се знае нищо. 


Според информацията, третото поколение на Jeep Compass е основано върху STLA - Medium платформата на Stellantis, върху която са базирани и модели като: Peugeot 3008Opel Grandland и представеният преди два дни Citroen C5 Aircross. Това за съжаление означава, че под капака ще видим отново 3-цилиндровият, 1.2 литров турбо бензинов агрегат оборудван с лека хибридна технология, който не може да се похвали с добра надеждност, имайки предвид проблемите с така нареченият "мокър" ангренажен ремък. Гамата ще включва още и Plug-in хибрид, както и изцяло електрически версии. За разлика от своите събратя, новият Compass ще разполага и със задвижване на четирите колела посредством електромотор позициониран на задния мост. 

Интериорът видимо предлага добро вътрешно пространство без излишни залитания относно дизайна и оформлението на таблото. Пред водача разбира се място ще намира задължителният вече цифров инструментален панел, придружен от централно разположен тъчскрийн дисплей за инфо-развлекателната система с група физически бутони разположени под него за по-лесна работа. Централната конзола между седалките е фиксирана с поставка за безжично зареждане на телефони и селектор за избор на различните режими на движение. Повече информация, както и снимки за модела ще бъдат добавени веднага, след като такива станат налични. 


++++++++++++++++++++++++++++++++++


официалната информация потвърждава наличието на хибридни и изцяло електрически версии на модела с които той ще се предлага на пазара в Европа от тази есен. Базовият модел ще разчита на лека хибридна, 48-волтова технология с 1.2 литров, 3-цилиндров турбо бензинов мотор и електромотор интегриран между 6-степенната, автоматична скоростната кутия и двигателят, чиято работна мощност възлиза на 145 к.с. Plug-in хибридната версия е оборудвана с 1.6 литров бензинов мотор и електромотор с обща мощност от 195 к.с. и тягова батерия на борда, която ще позволява движението в изцяло електрически режим в рамките на 80 км. Изцяло електрическите версии ще разполагат с един електромотор с мощност 213 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет 74 или 98 кВтч. и автономия между 500 и 650 км. Налична ще бъде и версия с два електромотора с обща мощност от 375 к.с., чиито заден електромотор е разработен специално за нуждите на модела. Информацията сочи още, че всички електрически версии имат възможност за бързо зареждане на батериите която ще позволява техният заряд между 20 и 80% да не отнема повече от 30 минути. 


Интериорът предлага богато пространство както на предния, така и на втория ред седалки. Дължината на модела е 4.55 метра, а междуосието възлиза на 2.79 метра. Багажното пространство е увеличено до 550 литра спрямо това на предходното поколение, а собствениците на електрическите версии ще разполагат с допълнителни 34 литра за съхранение под предния капак. Интериорът е функционален с 10-инчов цифров инструментален панел пред водача и голям 16-инчов дисплей за инфотейнмънт системата. На централната конзола между предните седалки е позициониран въртящ селектор за избор на различните режими на движение, червен бутон за  системата Selec-Terrain и електрическата спирачка. Подложката за безжично зареждане на телефони също е налична за модела. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар