Mitsubishi 3000GT е продукт на амбициозния план на Mitsubishi да се конкурира с най-добрите спортни автомобили в света през 90-те години. Работата по проекта започва през 1989 година, а серийният модел е представен през 1991 година, като директен конкурент на Nissan R4 GT-R Skyline и Toyota Supra А80. Партньорството между Mitsubishi и Chrysler доведе до създаването на два почти идентични автомобила - Mitsubishi 3000GT и Dodge Stealth, което позволи на двете компании да разделят разходите за разработка и производство. И двата модела са с идентична механика, но разполагат със собствен дизайн.
Mitsubishi 3000GT е един от първите автомобили, които използват активна аеродинамика. Регулируемият заден спойлер и предни въздушни завеси помагат за оптимизиране на сцеплението и стабилността при високи скорости. Моделът е оборудван с редица иновативни технологии за времето си, като например система за задвижване на всички колела с активен централен диференциал, активни окачвания, управляем заден мост и електронно управление на двигателя за версията - VR-4. Това е съкращение от "Viscous Realtime 4WD", което описва иновативната система за задвижване на всички колела, използвана в най-високопроизводителните версии на 3000GT. Тази система осигурява отлично сцепление и стабилност на пътя, благодарение на вискозния съединител, който непрекъснато разпределя въртящия момент между предния и задния мост.
Сърцето на 3000GT VR-4 е мощният 3.0-литров, V6-цилиндров двигател с два турбокомпресора и мощност от 286, 300 или 325 к.с.. Този агрегат предлагаше впечатляваща мощност и въртящ момент, правейки автомобила истински съперник на най-добрите спортни коли по онова време. Той е куплиран с 6-степенна, механична трансмисия от Getrag, благодарение на която моделът ускорява до 100 км/ч. от място за 4.8 секунди. За това допринася и системата за задвижване на четирите колела снабдена с виско съединител, който осигурява отлично сцепление и разпределя въртящия момент между предния и задния мост в реално време, в зависимост от условията на пътя и стила на шофиране. Налични и са по-маломощни версии с атмосферна версия на V6-цилиндровият мотор с мощност от 164 и 222 к.с., и задвижване само на предните колела и 5-степенна скоростна кутия.
Интериорът на 3000GT VR-4 е проектиран с акцент върху комфорта и функционалността и предлага 2+2 места. Въпреки че някои елементи може да изглеждат датирани днес, качеството на материалите и сглобката е на високо ниво. В зависимост от нивото на оборудване, 3000GT може да бъде оборудван с климатик, електрически прозорци и огледала, както и аудио система с CD чейнджър.
За съжаление, както при много други спортни модели по това време, намаляващите продажби правят финансово необосновано производството на такъв тип автомобил и през 1999 година марката бе принудена да прекрати неговото производство. Най-рядка е версия - Spyder, чието производство е поверено на американската компания ASC, разполага с твърд сгъваем покрив. От нея са произведени едва 877 бройки в периода 1995 и 96 година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар