вторник, 8 март 2022 г.

Mazda CX-60 е първият модел на марката построен върху новата платформа със задвижване на задните колела

 Японската марка има намерението да стане премиум бранд, поне що се отнася до присъствието и на американските пазари. Дали това ще стане факт и клиентите ще започнат да приемат моделите на марката със същите чувства, като при немските премиум автомобили и тези на Lexus, Infiniti и Acura, не е много сигурно, но новата платформа на марката с надлъжно разположени агрегати и задно или AWD задвижване на колелата има шансовете да изведе бъдещите модели на Mazda, поне едно стъпало нагоре. Първият модел построен върху новата "Large", на марката е СХ-60 и ще бъде представен официално след няколко дни първо в САЩ. Според информацията луксозният SUV, чиито първи снимки са пред нас ще бъде наличен и на пазарите в Европа.  

Настоящата информация за модела сочи, че под капака място ще намират 4-цилиндровият, бензинов мотор с работен обем от 2.5 литра и 6-цилиндровият, турбо мотор снабден с лека хибридна система работеща под напрежение от 48V. Дизелови версии също ще има, като същите ще разчитат на 6-цилиндровите 3.0 и 3.3 литрови, турбо агрегати. Не е забравена и Plug-in, хибридна система, която в случая ще бъде комбинирана с 2.5 литровият, бензинов мотор. 

Както можем да видим от снимките на интериора, то там наблюдаваме модерна обстановка с висококачествени материали, цифров интструментален панел пред водача и инфотайнмънт система с 10 или 12-инчови широкоекранни дисплеи в зависимост от версията. Оборудването естествено ще е богато, но повече информация, както и снимки с висока резолюция ще бъдат добавени към този пост в след официалната премиера на модела.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Според официалната информация Mazda CX-60 в Европа ще се предлага с 2.5 литровия SkyActive-G агрегат куплиран с електромотор и батерия с капацитет от 17.8 кВтч. с комбинирана мощност на системата от 323 к.с. Mazda CX-60 e-SkyActive PHEV, ускорява до 100 км/ч. от място за 5.8 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 200 км/ч. Тази версия може да измине до 63 км., само с помощта на електроенергията събрана в батерията, която може да бъде заредена напълно в рамките на четири часа от домакинската мрежа. Производителят споделя и средният разход на гориво, който възлиза на 1.5л/100 км., което явно трудно ще се постигне в реални условия. Останалите две версии, които ще се предлагат в Европа са споменатите дизелови 3.0 и 3.3 литрови мотори, като последният е с мощност 258 к.с. и е оборудван с лека хибридна систма. На някои пазари ще бъде наличен и 3.3 литров, турбо бензинов мотор с мощност 280 к.с. Известно е, че всички версии ще бъдат оборудвани с 8-степенна, автоматична трансмисия, като тази в хибридният модел ще бъде с интегриран в корпуса електромотор и многодисков съединител, които заместват традиционният преобразувател на въртящият момент. Задвижването на четирите колела е серийно  и за PHEV версията, като водача може да избира четири режима на движение: Normal, Sport, Off-road, Towing и ЕV. 

Подобаващо за един премиум SUV модел, на борда място ще намират множество системи за безопасност и асистенти подпомагащи шофирането като: камери с обзор с радиус от 360 градуса, активна система за разпознаване на пътните знаци, сензор за обектите в сляпата зона на водача, система за поддържане движението в пътното платно, система за предотвратяване на сблъсък  и при движение на заден ход, сензор за откриване умората на водача и т.н. 

Продажбите на Mazda CX-60 в Европа, започват от този месец, като цените стартират от 47 380 евро. Дизеловите версии ще бъдат налични от следващата година. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар