Тази седмица Stellantis, представи своята модулна платформа предназначена за предстоящите електрически задвижвани модели на компанията. Нейното име е STLA-EV и ще се предлага в четири размера и ще разчита на три типа задвижване съответно с електромотор и трансмисия разположени на предната, задната и двете оси. Според мощността на батерията мощността на бъдещите модели ще варира от 95 до 450 к.с., а автономията която ще може да бъде достигната ще е между 500 и 800 км. За да се постигне това, компанията залага на нов тип никел-кобалтови батерии с висока енергийна плътност, които ще могат да се рециклират и да им се дава втори живот. За целта компанията ще създаде мрежа в цял свят, а клиентите реално ще заплащат наем за батериите в своите модели, което би трябвало да намали цените на моделите.
Освен това става ясно, че Stellantis е влезнала в преговори с Engine EPS за изграждането на 5000 бързозарядни станции в Европа, които трябва да са готови до 2025 година, като бройката до 2030 година, трябва да стане 35 000. Цялото това начинание ще струва около 30 млрд. евро, което дава да се разбере, че Stellantis има намерение да стане един от водещите производители на електрически модели в световен мащаб. Това го потвърждава и факта, че в момента концерна води преговори за бъдещо сътрудничество с Amazon, за развитието на инфоразвлекателни системи, които ще бъдат внедрени в бъдещи модели от концерна.
Няма коментари:
Публикуване на коментар