През 1984 година, японците представят най-достъпният модел на пазара с централно разположен двигател. След прекратяването на производството на Fiat (Bertone) X1/9, тази ниша остава свободна, а Toyota се възползва от този факт и представя модела - MR2. Всъщност марката разработва цели пет години този модел, който е и първият за марката с централно разположен мотор. Формулата е ясна. Леко шаси, динамичен агрегат, две места и точно управление на автомобила. За целта автомобилът е разработен с помощта на инженерите от Lotus. Общото тегло на модела е в рамките между 950 и 1035кг. в зависимост от модификацията, а за задвижване се предлагат 1.5 и 1.6 литрови, атмосферни агрегати с мощност съответно от 82 до 128к.с. Те са напълно достатъчни за динамичният характер на автомобила. Най-слабата версия например ускорява до 100км/ч от място за 8 секунди, а 400 метра изминава за още толкова. В по-късен етап Toyota предлага компресорна версия на 1.6 литровия агрегат с мощност 145к.с., чието ускорение от 0 до 100км/ч е - 6.5 секунди. Нейното тегло обаче е 1131кг. и се налага цялостна преработка на окачването и спирачната система. Стандартно всички модели се предлагат с 5-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане се предлага и 4-степенна, автоматична скоростна кутия, която се предлага предимно за моделите изнасяни в САЩ.
Първото поколение на Toyota MR2 се предлага до 1989 година във версия купе и тарга. Моделът бързо набира популярност и започва да се търси от почитателите в цял свят. През 1989 година марката представя второто поколение на модела, което обаче е значително по-голямо, по-тежко и по-комфортно. То се предлага до 1999 година, когато идва ред на третото поколение на MR2, което е и последното.
Третото поколение предлага нова концепция и се предлага само като Spyder. Въпреки това теглото е снижено до под един тон, а двигателя с работен обем от 1.8 литра и мощност 138к.с. е изцяло нов и предлага добра динамика. Ускорението на модела е в рамките между 6.8 и 8.7 секунди в зависимост от трансмисията. Не е тайна, че основният пазар за подобни модели е Северна Америка, където продажбите рязко спадат и през 2005 година моделът спира да се предлага зад океана. Малко след това Toyota MR2 е свалена от поточните линии и остава без наследник.
Към момента автомобилите от този тип са малко на пазара, а цените им са далеч от тези, които може да си позволят повечето клиенти. В наши дни първото поколение съвсем спокойно може да се смята за нова класика, макар и следващите поколения да имат реален шанс за това. Марката прави проучване, как един подобен модел би се вписал в настоящата пазарна картина, а преди броени дни, по време на автоизложението в Женева, говорител на марката е заявил, че се работи над подобен модел, който ще бъде духовен наследник на MR2. Кога ще се случи това обаче никои не знае. Една от последните концепции на марката Toyota S-FR, показана преди две години направи заявка за това макар и с централно разположен агрегат зад предния мост.
Първото поколение на Toyota MR2 се предлага до 1989 година във версия купе и тарга. Моделът бързо набира популярност и започва да се търси от почитателите в цял свят. През 1989 година марката представя второто поколение на модела, което обаче е значително по-голямо, по-тежко и по-комфортно. То се предлага до 1999 година, когато идва ред на третото поколение на MR2, което е и последното.
Третото поколение предлага нова концепция и се предлага само като Spyder. Въпреки това теглото е снижено до под един тон, а двигателя с работен обем от 1.8 литра и мощност 138к.с. е изцяло нов и предлага добра динамика. Ускорението на модела е в рамките между 6.8 и 8.7 секунди в зависимост от трансмисията. Не е тайна, че основният пазар за подобни модели е Северна Америка, където продажбите рязко спадат и през 2005 година моделът спира да се предлага зад океана. Малко след това Toyota MR2 е свалена от поточните линии и остава без наследник.
Към момента автомобилите от този тип са малко на пазара, а цените им са далеч от тези, които може да си позволят повечето клиенти. В наши дни първото поколение съвсем спокойно може да се смята за нова класика, макар и следващите поколения да имат реален шанс за това. Марката прави проучване, как един подобен модел би се вписал в настоящата пазарна картина, а преди броени дни, по време на автоизложението в Женева, говорител на марката е заявил, че се работи над подобен модел, който ще бъде духовен наследник на MR2. Кога ще се случи това обаче никои не знае. Една от последните концепции на марката Toyota S-FR, показана преди две години направи заявка за това макар и с централно разположен агрегат зад предния мост.
Няма коментари:
Публикуване на коментар