Nissan в лицето на Infiniti представи първият в света двигател с променлива компресия годен за серийно производство. Идеята не е нова. Saab, около преди 20 години направиха първи опити за подобен агрегат, но по една или друга причина проекта не бе доведен до финален стадии. Ето, че днес французите изпревариха конкуренцията и според тях новият агрегат ще съчетава производителността на дизеловите агрегати с ниските емисии на бензиновите такива, като същевременно ще разполага и с изключителна мощност от малък работен обем. това се постига благодарение на сложната система наречена VC-Turbo при която чрез механична връзка задействане от електромотор ходът на буталото може да бъде променян в зависимост от натоварването. Според информацията степенна на сгъстявана на буталото ще варира от 8:1 - за висока мощност до 14:1 за висока ефективност. Мощността на 2.0 литровия, бензинов агрегат снабден с тази технология възлиза на 272к.с., което на практика ще обезсмисли вграждането на V6-цилиндровите атмосферни агрегати. Друг трик също спомага за постигането на тези резултати. Това е дублиращата система за впръскване на горивото, чиито дюзи са поставени непосредствено в горивната камера, която ще се включва в режим на повишена компресия, като същевременно ще игнорира работата на останалите четири дюзи.
Първият модел на марката снабден с този агрегат ще бъде серийната версията на Infiniti QX Sport Inspiration Concept, чиято премиера се очаква през следващата година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар