Много от производителите подлагат на диета своите двигатели и при разработката им са заложени материали от алуминии и пластмаси. В момента наблюдаваме изцяло алуминиеви агрегати с пластмасови капаци, картери, колектори, тръби, водни помпи и др. елементи, благодарение на които общото тегло на двигателя се намалява с близо 10%. Сега Lamborghini отива още по-далеч, като има намерение да използва карбонови елементи във вътрешността на своите мотори. Става въпрос за буталните болтове, които в близко бъдеще ще бъдат изработени от въглеводородни сплави. Според производителя този похват ще намали с до 50% теглото на буталото, благодарение на което ще могат да бъдат постигани по-високи обороти, а мощността увеличена. Този похват не е нов и се използва в двигателите на болидите от F1, но за пръв път ще бъде приложен в стокови модели. Първият мотор на марката от този тип ще видим в наследника на Lamborghini Aventador, който се очаква след 2020 година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар