сряда, 6 май 2015 г.

История: 30 години Hyundai Sonata

Преди 30 години е представено първото поколение на един от най-старите корейски модели - Hyundai Sonata. Старта на модела не е никак лесен, тъй като той в същност е по-луксозна версия на седана Stella, който използва технологичната платформа с остарелият вече Ford Cortina, но с двигатели на Mitsubishi. Компанията се принуждава спешно да представи изцяло нов модел и това става само след три години. През 1988 година е представено второто поколение на модела, което се смята за оригиналната Sonata. То е проектирано от италианския дизайнер Giorgetto Giugiaro и се основава върху платформата на актуалния тога Mitsubishi Galant. Двигателите с работен обем от 1.8, 2.0, 2.4 и 3.0 литра също идват от японският производител. Именно това е един от първите корейски модели, който се предлага и на пазара в САЩ и Канада, а  продажбите надхвърлят 100 000 бройки годишно.
Добрите продажби на Sonata позволяват на марката да представи трето поколение на модела само след 5 години. Дизайна е по-модерен, а оборудването пребогато. най-мощната версия с 3.0 литровия агрегат се предлага серийно с неща като: ABS, климатик, автопилот, пълен ел. пакет, CD, 4-ри въздушни възглавници, кожени ел. седалки с отопление, стъклен люк и др. То също се предлага 5 години, като производството му се осъществява и в Ботсуана. 
През 1998 година е представено четвъртото поколение. То е изградено върху изцяло нова платформа, която става основа и за кросоувъра Santa Fe. Седанът обаче не разполага със задвижване 4х4. Това не пречи на неговото добро пазарно представяне и именно при него за пръв път се наблюдава изцяло алуминиева конструкция на купето. Същевременно, класата на модела се издига и в края на жизненият си цикъл той се предлага само с 2.4 и 2.7 литрови мотори. 
Петото поколение също разчита на изцяло нова, алуминиева платформа, като при него дебют прави и първият алуминиев, агрегат на марката. Той е с работен обем от 2.4 литра и разполага с 164к.с. Върховата версия се предлага с 3.3 литров агрегат куплиран с 5-степенна, автоматична трансмисия. Именно тя е и най-търсена в САЩ, където се и произвежда в новопостроеният завод на компанията. Освен в САЩ, производството е изнесено и в Индия, Китай, Турция, Египет, Тайланд и Судан. 
Така през 2009 година се стига до представянето на шестото поколение на Hyundai Sonata. Марката залага много на този модел и само за неговото развитие влага над 370 млн. долара. Двигателите са изцяло нови с модерна технология за директно впръскване на горивото с атмосферно или принудително пълнене на цилиндрите с работен обем от 2.0 и 2.4 литра. Това позволява мощността на върховата версия да достигне 272к.с., която я прави и най-мощната в историята на модела. Дизеловите версии са запазени само за европейските модели носещи името i45. През 2011 година на пазара в САЩ е представен и първият хибрид на марката, чиято цена започва от 26 000 долара. за тези пари освен модерна хибридна технология получавате и неща като: сателитно радио, инфоразвлекателна система, климатроник, 16-цолови алуминиеви джанти, адаптивни ксенонови фарове, круиз контрол, безключов достъп и старт на автомобила, кожен салон с подгряване на предните седалки с памет, камера за заден ход, стъклен люк на тавана и 5 звездна цялостна защита на пасажерите. Именно това е и вторият най-продаван, хибриден модел в САЩ, след Toyota Prius
Пазарните успех в САЩ обаче не са аналогични с тези на местния пазар. Там моделът като цяло не се продава добре, което не се харесва на ръководството. Именно за това то поставя за цел на дизайнерите да проектира следващото поколение на модела така, че да се хареса и на вкусовете на корейският потребител. През 2014 година е представено седмото поколение на Hyundai Sonata, което притежава доразвит флуиден дизайн. Даунсайзингът не подминава и този модел, като към портфолиото е добавен и 1.6 литров, бензинов турбо мотор. хибридната версия присъства и тук, но тя ще бъде представена през втората половина на тази година. 





















Няма коментари:

Публикуване на коментар