събота, 23 август 2014 г.

Класики: Opel Monza

В края на 70-те години, Opel представя пред широката публика луксозно, хеч купе с пълноценни 4-ри места и предостатъчно място за багаж чието име е Monza. Този модел трябва да повиши имиджа на марката и да я изправи редом до моделите на BMW и Mercedes. Единствено те по това време предлагат на пазара подобен род автомобили. Проблемът на Monza обаче се крие върху остарялата платформа върху която е построен. За да може да предостави висок комфорт, добра стабилност и 6-цилиндрови агрегати, марката се спира на тогавашната V платформа, която е основа за модели като: Record, Senator и по-късната Oмega. Всички те обаче са модели без каквито и да е спортни амбиции. Такива няма и Monza, но въпреки това той остава най-бързият Opel за времето си. Версията с 3.0 литров агрегат развива максимална скорост от 215км/ч, а времето за ускорение от 0 до 100км/ч става за 9.5 секунди. Двигателите са редови, 6-цилиндрови с работен обем от 2.5, 2.8 и 3.0 литра, куплирани с 4 и 5-степенна, механична трансмисия. Съществува възможност и за наличие на 3-степенна, автоматична трансмисия, но тя се оказва доста проблематична. Задното предаване и независимото окачване не могат да компенсират недостатъците на остарялата конструкция и агрегати. През 1982 година моделът е подложен на фейслифт. Освен промените в екстерирора, Monza получава и значително по-класен интериор. Петролната криза обаче кара производителя да внедри под предния капак и 4-ри цилиндровите агрегати с кубатура от 2.0 и 2.2 литра и мощност от едва 115к.с., които трудна се справят с тежащото 1420кг. купе. По-големият, 2.5 литров агрегат получава нова система за впръскване на горивото, а мощността му възлиза на 140к.с. Така, 2.8 литровият агрегат отпада от гамата на модела, а на върха остава 3.0 литровият агрегат. Върховата версия задвижвана с този агрегат е GSE, която разполага със спортен салон от Recaro, дигитални уреди, диференциал с ограничено приплъзване и голям заден спойлер. През 1986 година Monza е свалена от производство, а да наследник на модела не се стига. по това време мениджърите на компанията се отказват от борбата с премиум моделите в този клас и насочват вниманието си към по-достъпните и непретенциозни модели задоволяващи вкусовете на масовите купувачи. Дали е настъпило времето да бъде представен достоен наследник на модела? 





Няма коментари:

Публикуване на коментар