събота, 18 януари 2014 г.

Класики: BMW Z1

 През 1988 година, BMW представя роудстъра Z1, който прави фурор с неговите прибиращи се в купето странични врати. Първоначално плановете на марката са да произведе 5000 автомобила от този модел, но високият интерес качва производството, до малко над 8000 бройки въпреки направените над 35 000 поръчки. Причина за това е нестандартното производство и конструкция на модела. Купето е изработено от пластмасови детайли доставяни от външни доставчици. Предното окачване, двигателите, предавателната кутия, кормилната и спирачната система идват директно от тогавашната 3-та серия (E30). Задния мост е специално конструиран за този модел и е от типа "мултилинк", което в по-късен етап се предлага в новите поколение на 3-та серия, както и в Rover 25. Двигателят е 6-цилиндров, редови с работен обем от 2.5 литра и мощност 168к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Тестовите версии, които са били продадени на специални клиенти са разполагали и с 2.3 литров агрегат чиято мощност е 150к.с. Въпреки изцяло пластмасовото купе, роудстъра е с едва 100кг. по-лек от купе версията - 325i. Теглото е 1250кг. и поради този факт динамичните характеристики са близки с тези на своя донор. Ускорението от 0 до 100км/ч е 8.7 секунди, а максималната скорост 220км/ч. при среден разход на гориво от 11л/100км. Германските тунери се възползват този факт и веднага предлагат свои разработки чиято мощност достига 330к.с. Придворното тунинг ателие "Alpina", предлага версия с 2.7 литров мотор с мощност 200к.с., чието време за ускорение от 0 до 100 е сведено до 7.1 секунди. От тази модификация са произведени 66 бройки, като повечето са изнесени за Япония, въпреки наличието на ляв волан. Всички BMW Z1 са с волан от правилната страна. Официално Z1 се предлага от 1988 до 1991 година. Цената тогава е започва от умопомрачителните 83000 DM, с които тогава е  възможно да се закупят близо три екземпляра BMW 316i. Интересен факт е, че нито един от произведените автомобили не разполага с климатична инсталация, по простата причина, че конструкцията на автомобила не позволява внедряването на такава. Мястото под таблото е прекалено малко. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар