Land Rover и Jaguar представиха ново поколение турбо дизелови, 2.0 литрови агрегати, които ще носят наименованието - Ingenium. Всички те ще използват един общ блок изработен от алуминии, който с малки корекции и замяна на някои вътрешни компоненти ще може да се използва и за бензинови агрегати, а общото тегло ще бъде сведено до 80кг. С оглед по-ниското триене на въртящите се части, производителят е прибегнал до използването на иглени лагери за разпределителните и балансиращите валове. Този подход намалява триенето с 17%. Друг интересен детайл е наличието на специални дюзи за мазането на въртящите части, които контролират количеството на масло, което ще се пропуска в маслените магистрали. Това от своя страна подпомага по-бързото достигане на работна температура, като същевременно и спомага за по-добро охлаждане. Що се отнася до охлаждащата система, то и там има иновативни похвати, като наличието на електронно контролирана водна помпа с променлив дебит, която дори ще може да се изключва, ако това е необходимо. За сега не се споменават техническите параметри на агрегатите освен това, че те ще са с работен обем от 2.0 литра. Първият модел снабден с новото семейство агрегати най-вероятно ще бъде Jaguar XS, чиято премиера се очаква през следващата година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар