Volvo представи изцяло нови, 2.0 литрови, 4-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати с принудително пълнене на цилиндрите, които ще бъдат на разположение в моделите на марката още от края на тази година. Те са разработени в продължение на 3 години, като фирмата е вложила близо 11 милиарда долара за развойна дейност. Според информацията новите Drive-E агрегати са между 13 и 26%, по-икономични и с близо 100кг. по-леки от V8-цилиндровия мотор с идентична мощност например. Най-мощната, бензинова версия наречена Т6 ще разполага с 302к.с. По-малката Т5 е с мощност 240к.с. Дизеловата версия - D4 с мощност 181к.с. ще работи под налягане 2500 бара с процесорно командване на дюзите наречено I-Art, което има възможност да измери и дозира точно необходимото количество на гориво впръсквано в горивните камери. Всички агрегати ще могат да се куплират с новите 8-степенна, автоматична трансмисия или 6-степенната механична такава, които ще задвижват предните или 4-те колела в зависимост от модификацията. В по-късен етап Volvo ще предложи бензинови версии с мощност 140к.с., както и дизелови с 120 и 230к.с. Това означава, че ние ще трябва да забравим за 5, 6 и 8-цилиндровите агрегати в бъдещите модели на марката. Новите агрегати обаче лесно ще се куплират с хибридни системи, което ще допринесе за още по-голяма производителност и икономия. Според предоставените данни Volvo S60T5 например снабдено с новия агрегат чиято мощност е 245к.с. ще ускорява до 100км/ч за 6.3 секунди, което е точно с 1 секунда по-бързо от настоящия модел с идентична мощност. Максималната скорост остава същата - 230км/ч, но вредните емисии са понижени от 184 на 139 Со2/км.
Няма коментари:
Публикуване на коментар