Maybach е създадена преди повече от един век. През 1909 година, Wilhelm Maybach заедно със своя син създават дъщерно дружество на Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH, което носи името на фамилията. С течение на времето фирмата се налага като престижен производител на двигатели за цепелини, ЖП вагони, карети и купета базирани върху популярни за времето си шасита. През 1919 година компанията представя и първият си ултра-луксозен автомобил. Не е тайна, че именно Maybach е проектирала и произвела първият модел на основаната през 1926 година Daimler-Benz. По време на втората световна война, компанията е основен доставчик на двигатели за самолети, влакове, танкове и друга военна техника. Именно това е причината след края на войната съюзническите сили да забранят на компанията подобен тип дейност, като по този начин компанията остава в забвение. През 1960 година Daimler-Benz закува 100% от акциите на компанията и тя става нейна собственост. Едва през 1997г., Daimler-Benz представя първият модел с емблемата на Maybach, като по този начин възражда марката и я призентира като пряк конкурент на Rolls Royce и Bentley, които по това време стават собственост на BMW и Volkswagen.
Днес, почти 15 години по-късно положението на компанията не е никак розово. През 2010 година компанията е продала едва 63 автомобила и не е изненада, че Daimler е твърдо решена да спре производството на настоящите модели, като не възнамерява да представя техен заместник. Това стана ясно тази седмица след изявление направено лично от Dieter Zetsche. По този начин компанията майка освобождава ниша, която най-вероятно ще бъде запълнена от ултра луксозни версии на новия Mercedes S-Class. Това означава, че ще трябва да очакваме разнообразни варианти на новата S-класа, като дори може да съществува и открита версия на модела. Но така или иначе, по един или друг начин ние ще трябва отново да се разделим с марката Maybach, до като не дойдат по-добри времена за нея. Между другото трябва да се отбележи, че Xenatec е преустановила производството на своята купе версия поради слабия интерес от страна на клиентите. До момента компанията е доставила един от общо трите поръчани екземпляра на своите клиенти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар