сряда, 2 март 2011 г.

Koenigsegg Agera R поставя нови стандарти в своя клас






Една година след премиерата на Koenigsegg Agera, в Женева фирмата ще представи нова по-хард версия на модела обозначена като - Agera R. Новата версия разполага с най-лекия V8 цилиндров би-турбо агрегат в света. Той е изцяло проектиран от фирмата и тежи едва 197кг, заедно със съединителя и маховика. Работния обем от 5.0 литра е напълно достатъчен да предложи мощност от 900к.с., но ако в резервоара се сипе гориво от типа Е85, то мощността нараства на 1100к.с., като при 3300об/мин се достига пик от 1200Нм. Съчетан с 7-степенната скоростна кутия с двоен съединител с тегло от едва 97кг., която позволява превключването на предавките да става мигновено и плавно, Agera R е един от най-лесните автомобили за управление в своя клас. Общото тегло на автомобила според производителя е точно 1330кг.
Купето е изградено от въглеводородни нишки и разполага с коефициент на въздушно съпротивление Сх-0.30 без задно крило и 0.33 с фиксирано такова. Максималната скорост е ограничена на 375км/ч., а времето за ускорение до 100км/ч, е 2.9 секунди. Според производетеля, ако на автомобила се направят необходимите настройки и бъде екипиран с подходящи за целта гуми, то теоретично максималната скорост която може да бъде достигната безпроблемно е 440км/ч.
Багажното пространство е също нещо, което е много важно в този модел. То е с обем от 120л и позволява да бъде прибран демонтирания твърд покрив на автомобила, като по този начин позволява на собственика да избира - дали да кара под открито небе или да бъде защитен от слънцето. Срещу доплащане може да се поръча специално разработен за модела от Thule външен багажник изработен също от въглеводородни нишки. В него могат да се съберат няколко чифта ски и принадлежностите към тях, като в същото време безпроблемно може да се развива скорост от до 300км/ч.
Всичко това показва, че фирмата се стреми да осигури на своите клиенти един напълно практичен суперспортен автомобил чиито собственик може да прави супербързи обиколки на някоя писта, веднага след това да се качи в планината да кара ски, а след това да започне новата седмица отивайки в своя офис в централната част на големия град. В общи линии това е "голфът" на суперкарите, но на малко по-различна цена.

Няма коментари:

Публикуване на коментар