събота, 27 декември 2025 г.

**Foxtron Bria: Когато производителят на чипове реши, че може да произвежда и автомобили

 


Foxtron Bria. това е името на първият сериен модел на новата марка, който ще бъде наличен на пазара в Тайван от следващата седмица. В Тайпе, бързат да доставят тези машини преди Лунната нова година. Сякаш бързането някога е било добър съветник в инженерството. Но това е новият свят - тук не се чака за качество, тук се кликва за притежание.  

Казват ни, че Bria е в Б-сегмента, но с междуосие на лимузина. Две хиляди и осемстотин милиметра. Тук веднага възниква въпросът - къде отиде маневреността, къде е духът на компактния градски автомобил, или просто сме решили да разпъваме платформите, докато станат удобни за рекламите? Дизайнът е идентичен с този който видяхме в предпроизводствената версия преди месец (Foxconn продава илюзия за достъпност, докато си обслужва шефовете). Коефициент на съпротивление 0.26. Имаме предни дифузьори, въздушни завеси, активни системи... Цяла армада от термини, които трябва да ни убедят, че въздухът е наш враг, а софтуерът - наш спасител. Имаме и пикселизирани мигачи. 


Но нека погледнем под обвивката. Литиево-желязо фосфатна батерия с капацитет от 57.7 кВтч. Обещават мощност от 229 к.с. и автономия от 516 км. За тези на които това не е дестатъчно ще има и версия с два електромотора с обща мощност от 400к.с., които ще ускоряват това джудже до 100 км/ч. за 3.9 секунди.  Нима ще се състезаваме с времето или просто искаме да скрием факта, че при това натоварване пробегът от 466 км. ще се стопи като мартенски сняг в Тайпе?


В интериора главният акцент е 15.6-инчовия сензорен екран. Плаващ. Пред водача е позициониран 9.2-инчов дисплей за инструментариума. Дори вентилационните отвори са електрически управляеми. наличните асистенти подпомагащи шофирането позволяват автономно движение от 2-ро ниво. Предните седалки са електрически, а климатичната инсталация е двузонова. Тези неща би трябвало да ни накарат да охкаме и ахкаме. Foxtron Bria е един опит на Hon Hua Advanced Technology да ни продаде „хоризонтална прозрачност“ и „вертикална интеграция“. Но дали под тези пластмаси и екрани има душа? Или просто сме свидетели на поредния електронен уред, който е получил правото да се движи по пътищата?


Няма коментари:

Публикуване на коментар