събота, 22 ноември 2025 г.

Най-продаваната кола на всички времена получи фейслифт: Взеха ѝ копчетата и ѝ сложиха джанти от Lexus

 



Докато всички още са в еуфорията около концепцията Corolla Toyota, в тих ъгъл, някъде до тоалетните на автоизложението в Гуанджоу, марката представя фейслифт версията на настоящото поколение Toyota Corolla, което явно ще се предлага още известно време, поне на пазарите в Китай. За сега не става ясно дали обновената версия ще се предлага и на други пазари, но това най-вероятно няма да се случи в близката една година. Тъй като фейслифта обхваща китайската версия, той е предназначен само за седан версията, тъй като хеч и комби версиите там не се предлагат. Външно, Corolla е получила изцяло нов грим. Предницата изглежда сякаш се е вдъхновила от Toyota Prius. Става дума за този нов стил наречен "чук", дизайн на Toyota ограден от тези С-образни фарове, които вероятно струват повече от самата кола. Има и едни L-образни лайсни на бронята. Изглежда по-агресивно, но не забравяйте, че това си е чиста Corolla. Не е някой спортен автомобил от GR подразделението. В задната част промените са по-скромни, но веднага се виждат обновените светлини, които сега са свързани със светеща LED лента. 

Ако външността е перука, интериорът е направо си е пластична операция. Той е изцяло нов с модерно табло и нови кори на вратите и идва директно от Toyota Frontlander. Вентилационните отвори са по цялата ширина на колата, а централната конзола е по-широка и има две подложки за безжично зареждане на телефони. Пред водача имаме скучен 8.9-инчов цифров инструментален панел, но централният сензорен екран вече е плаващ и с размери от 12.9-инча. Тук идва и драмата: физическите бутони за климатика са изчезнали. Заменени са от контроли в този гигантски сензорен екран. Не знаем за вас, но това е тъпо. Доказано е. Купувачът на Corolla обикновено е човек, който иска да натисне един бутон и да стане студено! Сега ще трябва да се бори с менюта, докато се опитва да не катастрофира. 


 По отношение на задвижването, в Китай са заменили скучните 1.2-литрови и 1.5-литрови двигатели с един 2.0п литров, атмосферен мотор от старата школа с мощност 171 к.с.  Вероятно е  комбиниран с CVT. Звучи добре, но нека си признаем, това е Corolla. Няма да я карате като състезателна кола. Разбира се, има и хибрид. Той използва 1.8-литров двигател и два електрически мотора, плюс нова батерия, никел-манганово-кобалтова - звучи скъпо!. Toyota твърди, че тази комбинация може да постигне разход от 4.1 л/100км. и има пробег от 1041 км. Това е като да отидеш до друга държава и да се върнеш, без да зареждаш.


Няма коментари:

Публикуване на коментар