петък, 31 октомври 2025 г.

С визията за бъдещата Corolla, Toyota показва, че и най-големият успех има нужда от пълна промяна


 Toyota Corolla e автомобил, който олицетворява надеждност, масовка, сигурност и...... скука. Над 50 млн. продадени бройки от 1966 година до днес. Това вече е най-успешният модел в света! Не защото е най-вълнуващият, а защото просто работи. И ето, сега на Изложението за мобилност в Токио, марката показа концепция с визия за новото поколение на модела, която ни остави изумени. Изумени! Защото Corolla обикновено ни оставя заспали. Изглежда, че от Toyota са решили да докарат концепцията горе-долу до производствена фаза. В света на автомобилите, това означава, че поне 70% от това, което виждаме днес ще видим и в серийният модел. А визията на този нов прототип няма голяма прилика с колата, която всички познаваме. Радикален дизайн, напълно обновен интериор и широка гама от двигатели. Пълна промяна! 

дизайнът е модерна интерпретация на настоящата линия. Предната част е с LED фарове по цялата ширина, които се сливат с минималистична решетка и много дискретен долен въздухозаборник. Страничният профил е с плавни линии и аеродинамична форма. Има вграден в предния калник порт за зареждане, което е ясен намек за наличието на хибридна технология за задвижване. А отзад? Изчистен стил с интегриран спойлер тип патешка опашка. Задните светлини са с пикселен ефект и надпис"Corolla". Скулптурна броня и авангарден вид. 


Въпреки че пълният интериор не е разкрит, там очакваме кабина от следващо поколение с устойчиви материали, панорамни екрани и дигитален интерфейс, ориентиран към водача. А задвижващите агрегати? хибриди, Plug-in хибриди и изцяло електрически версии. Мултиенергийна стратегия! Toyota не иска да слага всичките си яйца в една кошница. Ясно е, че Corolla се променя. Тя трябва да се промени. Най-продаваната кола в света не може да си позволи да бъде скучна. Този прототип е предупреждение: Бъдещето идва,  а то не прилича на нищо, което познаваме. Или Corolla ще бъде там, или ще остане в историята.  


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Интериора ни показва, че показва, че дизайнерите са решили да се отдалечат от архитектурата с централно разположен таблет. Това е признание за погребана скука в милиони продадени автомобили на марката. Но какво предлагат? Два големи екрана!  Това не е погребение, а преразпределение на силите. Зад трилъчевият волан със сензорни бутони има дисплей ограден в тандем с два малки екрана за медията и климатичната инсталация. Три екрана пред водача! Явно това е фокусът, който японците искат да постигнат. Това обаче не е всичко, тъй като пасажера разполага със собствен таблет пред себе си. Докато водачът е фокусиран върху шофирането и жизненоважната информация, пътникът може да се развлича. Отделно, стоящата централна конзола разполага със стилен селектор за смяна на предавките, оформен като силуета на самия автомобил. Това не е просто лост, това е скулптура с почит към дизайна. Вече не е важно да е функционален, а да  елегантен. формата е по-важна от съдържанието. И, разбира се, обширно амбиентно осветление. Corolla иска да бъде луксозна, технологична и емоционална. Дали този бунт от екрани и силуети ще убеди милионите собственици, че старата Corolla е била тяхната голяма грешка и ще ги накара да бленуват за навият модел? 


Няма коментари:

Публикуване на коментар