вторник, 28 октомври 2025 г.

Обновеният Jeep Grand Cherokee заменянадеждният V6-цилиндровият мотор с изцяло нов 4-цилиндров проблем


 Jeep Grand Cherokee е една от онези американски коли, които са колкото практични, толкова и напълно безсмислени. Всъщност, ако трябва да бъдем честни, Jeep изглежда се е хванал за някакъв тренд - надуване на старото, връщане на забравеното. Вижте Jeep Cherokee и Grand Wagoneer. Като стари чичковци, които си купуват кожено яке и решават, че отново са на мода. Но пък и кожата, никога не излиза от мода. според производителят, фейслифт версията на grand Cherokee  е "значителна актуализация". "Значителна" е силно казано или поне на пръв поглед. Отвън са му сложили  нова предна броня и аеродинамична решетка, които явно подобряват аеродинамиката толкова, колкото един нов чорап подобрява настроението ти. Дизайнът на фаровете пък бил еволюционен. Което е журналистическият еквивалент на прилича си на старото, но е ново. Останалите промени са ограничени до леко променените външни елементи и обновена задна броня. Добавили са и разширена цветова палитра с цветове, които вероятно изглеждат като кал, мръсна вода и стара водосточна тръба. Но звучат добре в прессъобщението.

Вътре е мястото, където Jeep наистина са се постарали да докажат, че не изостават от времето си с няколко години. Преработено арматурно табло и, дръжте се здраво, по-голяма инфо-развлекателна система с 12.2-инчов екран. Огромна крачка напред, казват те, спрямо старите 8,4 и 10,1 инчови дисплеи. Имало и "нови превключватели" и "актуализирана централна конзола". Което обикновено означава, че са преместили копчето за фаровете с три милиметра вляво, но случая повечето копчето просто липсват. 


И накрая, двигателите. Познатия, скучен, но сигурен 3.6-илтров, V6-ицилндров мотор със своите 293 к.с., все още е наличен, но скоро ще изчезне. И затова го заместват с изцяло нов - 2.0 литров, турбо бензинов мотор наречен Hurricane 4. Звучи внушително, нали? С технология  за пасивно турболентно запалване наречена Turbulent Jet Ignition, което явно е начин да кажат, че има искри. И сигурно е така. Неговата мощност е 324 к.с. и се хвалят, че имал най-добрия в класа си пробег от 814 км. Идеята е следната. Сложили са една малка "чашкообразна" предкамера, върху всеки цилиндър. Идеята е, че искрата пали първо там. После горящото гориво се разширява в основната горивна камера и, както твърдят, гори по-бързо и по-пълно. Всичко това изисква две свещи на цилиндър, двойно впръскване на горивото и копмпресок с променлива геометрия, но пък може да работи с най-нискокачественото гориво на пазара. Като цяло моторът е толкова сложен, че почти сигурно, нещо в него ще се счупи и то точно след като гаранцията изтече.   Хибридната версия остава налична в гамата. Тя също е оборудвана с 2.0 литров бензинов мотор, но от старата генерация с интегриран в скоростната кутия електромотор и разполага с мощност от 375 к.с. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар