вторник, 28 октомври 2025 г.

**Proton eMas 5 превръща собствениците в роб на кабела

 


Proton ни показва една блудкава, бежова скука, която се мъчат да ти пробутат като "революция". Това е един електрически хечбек, който изглежда като полуразтопен желиран бонбон. Ето го дизайна, който трябва да ни продадат. Официалното представяне трябва да се състои на 30 октомври. Дотогава ще държат в неведение за цената. А тя, цената, е единственото, което интересува бедния човек в Малайзия. Тази сладникава визия, не е изненада. Защото това не е Proton. Това е Geely Geome Xingyuan с емблемите на малоазийската марка. Китайска пластмаса с пребоядисана емблема. Нарисували са някакъв тигър отпред - сигурно за да звучи по-екзотично, по-хищно. Но под емблемата е същата анонимна маса, същият фалшив блясък. Вземаш китайска стока, слагаш малайзийски етикет и я продаваш с гордост. Това е днешният национален малоазийски производител. 

По подобие на оригинала, външният вид е пълен с безсмислени детайли. Фарове, които са като примижали очи. Няма решетка - значи е "модерно". И някакви вертикални хромирани лайсни, които имитират нещо луксозно. Но най-големият кич е апликацията със звезди на C-колоната и вътрешният декор с "падаща звезда". Звезди! Защото "Geely" означавало "звездно желание". Дори цветовете са взети наготово - бяло, сребристо, сиво... И за избраните: "Marble Cream" и "Quartz Rose". Розово. Електрическа кола в розов цвят на евтин парфюм. 


Интериора те посреща с още една студена, пластмасова реалност. Табло с двойно покритие и, разбира се, 14.6-инчов таблет по средата. Таблетът, който контролира всичко. Таблетът, който те прави роб. Гласово управление на малайзийски, карти за зареждане в реално време...Цялата тази дигитална мъгла, за да забравиш, чи си седнал в нещо, което няма душа. Под този таблет има само няколко копчета за климатика. И един кристален селектор за предавките. Безжично зарядно? Електрическа седалка? Няма, дори и в ниво "Premium". Стандартното оборудване е подигравка: халогенни фарове, 16-инчови тенекиени джанти, ръчни седалки. Всичко е ръчно. За да вземеш нещо, което си заслужава с LED светлини, 360-градусова камера, електрически багажник, трябва да се бръкнеш за "Premium". Плащаш повече, за да не изглеждаш като клошар. 


И стигаме до задвижването. Един мотор отзад. "Prime" разполага с мощност от 79к.с., която е съпоставима с тази на голф количка. Пробегът е 255 км. и то по книжка, което означава, че през зимата няма да можете да изминете и 150 км. Но в Малайзия пък няма зима.  Premium версията разполага с 116 к.с. и пробег - 325 километра. Максимална скорост: 125 или 135 км/ч. Това не е ограничение, това е клетка. Зареждането? 21 минути, но от 30 до 80%. Забравете за цената! Истинската причина да си купиш тази електрическа кола, не е да си  беден или на ръба на бедността, а чист, неподправен ексхибиционизъм.

Няма коментари:

Публикуване на коментар