вторник, 28 октомври 2025 г.

Завръщането на Santana е китайски пикап с испански дух

 


Месеци наред се говори, шепне, спекулира, че една забравена испанска марка ще се завърне. И ето. Днес ни хвърлят кокал заедно с първите официални "изображения" на новите модели на Santana. Да погледнем истината в очите или както казва: В началото бе словото, но после идва въпросът: Чие е това слово? Santana гръмко говори за "традиция", но всъщност, под лъскавата боя на "новите" модели, ние какво виждаме? Виждаме китайският Nissan Yuanye Z9 / Dongfeng Z9, който знаем и катоNissan Frontier Pro. Испанската марка, която явно вече е китайска се стреми да завладее пазарите в Европа, като просто е взела готова стока отнякъде другаде. Къде тук е традицията? Традицията е да преименуваш чуждо и да купуваш готови решения, облечени във фалшив "офроуд дух"? Всъщност в миналото, Santana предлагаше ребаджнати версии на Suzuki и Land Rover и явно не може да избяга от съдбата си. 

Сега да видим новия блясък - Santana 400 PHEV и 400D. Първият е Plug-in хибриден пикап, който ни обещава най-големият електрически побег на пазара. Цели 120 км., а общият пробег надхвърля 1000 км. Това е модерният свят, нали? Свят на невероятни числа и подозрително лесни решения. Двигателят е 1.5-литров турбо, комбиниран с високопроизводителен електромотор. Общата мощност възлиза на 429 к.с. Звучи като нещо, което може да тегли цялата ти къща. батерията е с капацитет от 32 кВтч. и поддържа бързо зареждане с постоянен ток. Santana 400D е оборудвана с добрия-стар дизел. В случая това е 2.3 литров, турбо мотор с мощност 190 к.с., куплиран с автоматична трансмисия и диференциали, с опция за електронно заключване. Ето я и иронията. Докато хибридът ни обърква с мега-електроника и екологични норми, дизелът ти дава простата, старата, честна механика. Santana ти предлага избор: или да си загрижен "еколог" с куп сложни системи, или да си "мъж на работа" с надежден мотор. Като че ли не можеш да бъдеш и двете.

Вътре? Няма как без него - 14.6-инчов сензорен екран и цифров инструментален панел пред водача. 28 системи за подпомагане на шофирането и за офроуд ентусиастите, панорамна гледка с обзор от 540 градуса и опция за прозрачен капак, за да виждаш какво има под автомобила. Нуждае ли се един истински 4x4 дух от 540-градусова камера и 28 системи, за да се движи по кален терен? Или това е просто опит да се скрие липсата на истинска механична душа под планина от електроника? Цялата тази "традиция" идва, произведена във фабриката в Линерас. Фабрика, която се "модернизира". марката е подписала споразумения с над 30 дилърства в Испания, Италия и Португалия и говори за международна експанзия. Пълните спецификации и цени щели да бъдат обявени "през следващите седмици".

Няма коментари:

Публикуване на коментар