вторник, 5 март 2024 г.

Новият Dodge Charger освен като EV, наличен и с 6-цилиндров би-турбо мотор

За да разберете на къде отива масовата електрификация при автомобилите, то е достатъчно да погледнете към новото поколение Dodge Charger, което бе представено преди броени минути в САЩ. Новият модел следва плътно дизайна на концепцията Dodge Charger Daytona SRT, която бе представена преди около две години като първият електрически масъл кар. Това означава, че производственият модел запазва огромните си размери, но това не е случайно, тъй като Dodge Charger вече ще се предлага и във версия с четири врати, която би трябвало да замести Dodge Challenger. Уникалният преден спойлер вграден в капака R-Wing, също остава наличен в производственият модел, но само за EV версията.


Не е изненада, че новият Dodge Charger е първият модел който се уповава върху STLA платформата на Stellantis, но за радост на всички нас освен с батерия, моделът ще се  предлага и с ДВГ. Лошата новина е, че емблематичният за модела V8-цилиндров мотор отива в историята, но под капака на конвенционалните версии място ще намира модерния 6-цилиндров, би-турбо мотор с работен обем от 3.0 литра, който ще се предлага във версия на мощност от 426 и 558 к.с. Все още няма информация за трансмисията и задвижването, но се съобщава, че в бъдеще ще бъдат предложени още модификации включително и такива предназначени специално за полицията в САЩ, която най-вероятно има пръст в това под капака да видим бензинов мотор, тъй като изрично и поставила изискване нейните автомобили да бъдат задвижвани от такъв. 

Електрическите версии на модела носят името  Dodge Charger Daytona и ще разчитат на 400-волтова архитектура и тягова батерия с капацитет от 100 кВтч., която в най-добрият случай се зарежда за 27 минути в рамките между 20 и 80%. Посочената автономия е между 418 и 510 км. При всички случаи задвижването се осъществява посредством четирите колела, благодарение на  два електромотора и едностепенна трансмисия. наличен за собствениците на по-мощната версия е  и дрифт режим с избор за три нива на ъгъла преди ESP системата да се активира. За сега са обявени две версии на мощност съответно с 456 и 630 к.с., като и двете имат възможност за допълнителен пик от 40 и 80 к.с. в рамките на 15 секунди.  Според информацията ускорението от 0 до 100 км/ч. на тежащите над 2.6 тона модели отнема съответно 4.7 и 3.3 секунди, а максималната скорост която може да бъде постигната е 220 км/ч. 

Интериора като цяло също следва този на концепцията, но с известни разлики в оборудването. Пред водача място намира по-малък 10.2-инчов цифров инструментален панел, като стандартно инфо-развлекателната система Uconnect 5 разполага с 12.3-инчов дисплей. Срещу доплащане ще се предлага и 16-инчова версия. Мястото е предостатъчно имайки предвид междуосието от над 3 метра, а задната врата в стил фастбек улеснява достъпа до багажното пространство, което може да достигне до 1090 литра, ако облегалките на задните седалки бъдат сгънати. 

Продажбите на Dodge Charger Daytona ще започнат от тази есен, а от началото на следващата година трябва да бъдат налични и версиите с ДВГ. Производителят не е обявил официално цените, но при всички случаи те ще стартират в рамките на 50 - 60 000 долара. Конвенционално задвижваните версии резонно, трябва да са по-евтини, но с колко все още не е ясно. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар