неделя, 22 ноември 2015 г.

Класики: Chevrolet SSR

Още при появата на Chevrolet SSR на пазара през 2003 година става ясно, че моделът ще се превърне в търсен екземпляр от колекционерите. Неговото производство трае едва 3 години, като за този период са произведени близо 24 000 бройки. Моделът е без аналог до момента и е рожба на  ретро вълната, която  по това време е обхванала голяма част от производителите. Идеята на марката е да възроди серията "Advance Design", която е популярна сред товарните модели в края на 40-те години от миналия век. 
За целта "GM" взима платформата на актуалният тогава Chevrolet Trailblazer и я модифицира към по-спортно поведение на пътя. Не е тайна, че SSR, не е замислен като товарен модел въпреки, че е чистокръвен пикап. Окачването е преработено, като задният мост идва почти без промени от Camaro, а двигателят директно от Corvette. Той е V8-цилиндров с мощност 300к.с., куплиран с механична трансмисия задвижваща задните колела. В по-късните серии се монтира и 6.0 литровият мотор чиято мощност достига 400к.с. наличен и с автоматична трансмисия също идваща директно от Corvette. С този агрегат и трансмисия, Chevrolet SSR ускорява до 100км/ч от място за 5.5 секунди, а 400 метра ги изминава за малко над 14 секунди. 
Уникалното на Chevrolet SSR е, че същият разполага с твърд прибиращ се покрив и позволява едно неповторимо изживяване да управлявате открит модел от този ранг. Един пикап - роудстър с издути калници и огромни колела никога не е за пренебрегване по крайбрежните улици. Именно за там е и проектиран този модел. В багажното пространство вместо бали сено място намират сърфове и др. подобни. Всичко това обаче си има своята цена, която в случая за добре оборудван модел може да достигне 50 000 долара. Дали това, дали факта, че по-мощната версия е представена твърдо късно, са причините поради слабото търсене на модела не е ясно, но е факт че той не може да оправдае очакванията на маркетинг специалистите и в край на сметка изпада в забвение.  


Няма коментари:

Публикуване на коментар