петък, 26 декември 2025 г.

KGM Musso се изправя срещу утопията

 


Мусо. Едно име, което звучи като спомен от времената, когато колите бяха от желязо, а мъжете не се срамуваха да миришат на нафта. Корейците от KG Mobility, които преди наричахме SsangYong, решиха да извадят този дух от гроба. Но, разбира се, първо се опитаха да ни излъжат. Пробваха да пробутат името Musso на една електрическа играчка - KGM Musso EV, базирана на кросоувър. Сякаш можеш да сложиш името на вълк върху батерия за дистанционно. Слава богу, разумът - или страхът от фалит е надделял. Сега ни показват истинското Q300. Истинското Musso. Машина, която не се срамува от произхода си. Дизайнът е ъгловат, груб, с квадратни фарове, които сякаш те гледат с недоверие. Няма го онова нежно заобляне на модерните градски колички. Тук има пластмаса, която не е боядисана, защото е предвидено да се дере в клони и камъни, а не да лъщи пред мола. На капака пише Musso. С големи букви. За да не забравяш какво караш.

Вътре положението е още по-прекрасно в своята нормалност. Няма много снимки, но от това с което разполагаме, оставаме с впечатлението, че интериорът ще е близък с този на Rexton и Khan, но с физически копчета за климатика. Истински, въртящи се копчета с дисплеи. Не е нужно да ровиш в пет подменюта на някакъв таблет, докато се опитваш да не влезеш в канавката. Има си и скоростен лост, а не някакво копченце, което се чудиш дали си натиснал.


Това не е кола за селфита. Това е камион. Базиран е на старата рамкова платформа на Rexton. Плътен заден мост, пружини, носеща рама. Желязо върху желязо. Дълъг е над пет метра, товари над един тон и тегли три тона и половина. Това е работна сила, а не лайфстайл аксесоар. И най-важното - под капака няма кабели и обещания за екологичен рай. Обещани са бензин и дизел. Вероятно онзи 2.2-литров турбодизел, който просто работи. Без да ти обяснява колко е загрижен за теменужките в Алпите. Бензиновият най-вероятно ще е 1.5 литровият, турбо мотор от KGM Actyon, който ще се предлага само с автоматична трансмисия за повече престиж. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар