понеделник, 8 декември 2025 г.

Fulwin A9 с караоке и AI е новият манифест на Изтока

 Последните снимки от китайският информационен поток ни разкриват Chery Fulwin A9 - седан, който влиза в сегмента на средните до големи автомобили. Пускането му е планирано за второто тримесечие на 2026 г. Дотогава вероятно ще имаме още десет нови модела, но засега се фокусираме върху този, който не трябва да се бърка по никакъв начин с Fulwin A9L. въпреки сходното име, появата му не е случайна. Продажбите на автомобили с нови енергийни източници от Chery Group са скочили с 50.1% на годишна база. Числата говорят сами: светът се електрифицира, а Китай доминира. Fulwin A9 е производствената версия на концепцията Fulwin E05. Разбира се, има малко по-различен външен дизайн, което е част от задължителния футуристичен речник. Но най-важното е Lidar-а, монтиран на покрива. Това означава Falcon 700 Plus система за асистирано шофиране. С други думи: колата ще се опитва да кара сама, докато ние се чудим какво се случва.


Размерите? 4.93 метра дължина, 1.91 ширина. Голям седан или по-скоро фастбек. Позициониран е под Fulwin A9L, който е над 5 метра. Разликите са в няколко сантиметра, но в автомобилния свят тези сантиметри са валута. Има полегата линия на покрива  и полускрити дръжки на вратите. Всички тези елементи са част от новото, глобално, но унифицирано разбиране за автомобилен дизайн. В кабината е познатата картина. Плаващ централен дисплей, комбиниран с вградено правоъгълно арматурно табло. На този двулъчев волан се намира електронен скоростен лост. Но истинската ирония е в списъка с екстри. Освен велур и амбиентно осветление, Chery ни предлага: напълно накланящи се предни седалки с нулева гравитация, хладилник, система за ароматизиране, и караоке, базирано на изкуствен интелект. Караоке, базирано на AI! Колата в Китай вече не е просто средство за придвижване, а дигитален салон за развлечения, а в Европа глобяват, ако пиеш вода от шише по-голямо от 1 литър или, ако си ядеш сандвича по време на пот. Уж в Китай се говори за някакъв комунистически режим, но........ В крайна сметка, Fulwin A9 е повече от автомобил. Той е манифест на китайската амбиция - смесване на екстремни технически характеристики с абсурдни екстри на цена, която предизвиква старите западни пазари. И въпросът не е дали ще го видим, а кога цялата тази "нова енергия" ще завладее света.


За задвижване Fulwin A9 ще разчита на EREV технология, която се очаква да има батерии с капацитет от 18 или 29.9 кВтч., които ще могат да задвижват автомобила в изцяло електрически режим в рамките между 135 и 210 км. Очакваният комбиниран пробег е над 1400 км. Хибрид, който може да прекоси Европа на един резервоар и батерия. Изцяло електрическата версия е описана с батерия от 58 кВтч. и цел на пробег от над 500 км. Доста оптимистично.  Мощности все още не се съобщават, но се надяваме да бъдат добавени в най-скоро време към този пост, заедно с официалните снимки на модела.


Няма коментари:

Публикуване на коментар