Има автомобили, които променят историята. Има и такива, които просто я бележат. А има и едни по-специални, които въпреки че остават в сянка, постигат нещо повече от своите конкуренти. Такъв е случаят и с Renault 21Turbo, което се появява през 1987 г., но истинската магия се случва с представянето на версията Quadra представена през 1989 г. Това е моделът, който французите противопоставят на спортни седани като BMW M3 E30
Под капака се крие 2.0 - литров бензинов двигател, снабден с турбокомпресор Garrett T3, който генерира 175 к.с. и е куплиран с 5-степенна, механична скоростна кутия. Но истинският коз на този автомобил е системата за задвижване на четирите колела, наречена Quadra, каквото споменатите конкуренти не притежават. Тя не просто осигурява сцепление, а дава на шофьора пълен контрол върху пътя, независимо от условията. Тази технология е същата, която се използва и в легендарното рали чудовище Renault 5 Turbo. Задвижването на 21 2L Turbo Quadra е изключително интересно, тъй като автомобилът на моменти се усеща по-скоро като спортен автомобил със задно предаване. Това се дължи на разпределението на въртящия момент, чрез вискосъединител и централен диференциал, който се изпраща към задната ос само когато се засече загуба на сцепление на предните колела в съотношение 65:35 спрямо предната и задната ос. Благодарение на това, колата е изключително пъргава и предвидима в завоите. Въпреки че теглото е почти 1300 кг, моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за само 7.3 секунди, а максималната ѝ скорост е 222 км/ч. Това са постижения, които дори и днес звучат впечатляващо. Тя е една от най-бързите коли на Renault за своето време и се превръща в икона на френското автомобилостроене.
Renault 21 2L Turbo Quadraе един от последните екземпляри на старата школа на Renault. Тя е бърза, дива и не прощава грешки. Това е автомобил за истински ентусиасти, които знаят как да използват мощта ѝ. Тя е автомобил с душа. Производството приключва през 1992 г., като са произведени едва около 5000 екземпляра. Днес този модел е високо ценен от колекционери и фенове на марката по целия свят.




Няма коментари:
Публикуване на коментар