четвъртък, 11 септември 2025 г.

**Новата "котка" на Ora - връщане към корените или пореден експеримент?

 Знаете за Ora, нали? Не, не онази Rita Ora, която пее, а китайският автомобилен бранд, който е част от Great Wall. За известно време те бяха доста активни, но след това допуснаха няколко доста сериозни грешки. Например, пуснаха на пазара два модела, наречениOra R1 и Ora R2, които се оказаха толкова нерентабилни, че накрая ги спряха от производство. След това се опитаха да влязат в два много нишови сегмента с Ballet Cat, която изглеждаше като нещо, което е излязло от 50-те години, и Ora Cat 07, която беше очевиден опит да се имитира Porsche Panamera. И двете просто не се получиха. Не е изненада, че продажбите на марката се сринаха. От януари до август тази година са успели да продадат едва 14 781 бройки, което е направо трагично. Сега обаче, изглежда, че GWM са решили да дадат на Ora още един шанс. Те обявиха, че планират да пуснат четири нови модела в опит да се върнат в играта. И ето, че след обновяването на Ora 03, китайското министерство представи най-новия SUV на марката наречен Ora Cat, която ще се предлага и като Ora 05.

Въпреки че звучи като нещо, което бихте си купили за децата, автомобилът е доста сериозен. Той се вписва отлично в гамата на марката, а дизайнът следва вече познатия стил на Ora: кръгли фарове, затворена предна част и традиционни дръжки на вратите. Да, традиционни дръжки, което е едно голямо плюс, тъй като в Китай те са на път да бъдат забранени поради нерентабилност по време на инциденти. Други акценти включват единична лента от задни светлини, релси на покрива и дори опционален LiDAR сензор. По отношение на размерите, Ora Cat е малко по-голяма от Volkswagen Taos например, с размери от 447 1мм. -  дължина, 1883 мм - ширина и 1641 мм - височина.


Под капака ще има един електродвигател от дъщерното дружество на GWM - Hycet. Той осигурява мощност от 201 к.с. и се захранва от LFP батерия, произведена от SVOLT. Максималната скорост е 170 км/ч. Като цяло, това е един доста интересен нов модел на марката, но дали ще успее да върне Ora в светлината на прожекторите, предстои да разберем. Засега изглежда, че са се поучили от грешките си.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Интериора е изграден от  цели текстилни панели по таблото и вратите. Три цвята - Dawn White, Noon Brown и Midnight Grey. Звучи като евтин хотел, в който се опитват да вкарат лукс. Технологиите те преследват и тук. Плаващ LCD дисплей пред водача, огромен централен екран с Coffee OS от трето поколение. И черешката на тортата: интегриран GPT с достъп до DeepSeek. Нещо което го има в Китай. Това е не просто кола, а изкуствен интелект на четири колела. Задължително трябва да си говориш с нея. Воланът е двулъчев, с плосък долен край - уж спортен. Скоростният лост е на кормилната колона, за да ти напомня, че ръцете ти са по-скоро за декорация. Имаш си панел за безжично зареждане, поставки за чаши, жабки за съхранение и т.н. Всичко е подредено. Всичко е стерилно. Срещу доплащане ще се предлага панорамен покрив от 1.65 квадратни метра и амбиентно осветление с 64 цвята.  За да виждаш ясно небето, докато седиш в тази цветна клетка, докато колата сама те кара, защото на покрива има Lidar с рояк от камери - отпред, отстрани, отзад. Всичко те гледа. Това е новото китайско щастие. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар