петък, 12 януари 2024 г.

Обновената Toyota GR Yaris с повече мощност и изцяло нова 8-степенна GR-DAT трансмисия

 Преди да бъде представена фейслифт версията на Toyota Yaris, марката представя обновената версия на спортната модификация  Toyota Yaris GR, чието производство се осъществява от Gazoo Racing в завода Motomachi. Както знаем тази модификация се различава коренно от серийният хеч и се предлага само във версия с 3 врати, каквото отсъства при серийната Toyota Yaris, а задвижването се осъществява посредством четирите колела. 

Освен външните промени които включват нови предна и задна броня, както и нови задни LED светлини Yаris GR, разполага и със значителни промени в механиката и интериора. Под капака място намира познатият 3-цилиндров, турбо бензинов мотор с работен обем от 1.6 литра, чиято мощност вече достига 300 к.с. Освен 6-степенната механична трансмисия, моделът вече ще се предлага и с 8-степенна, механична трансмисия с охлаждаща система на маслото и електрически механизъм за смяна на предавките (GR-DAT), който позволява и автоматичен режим на работа.

 Задвижването е поверено на GR-FOUR AWD системата с виско съединител и торсен LSD диференциали снабдена с три режима на работа. Версията с механична трансмисия е оборудвана с електронна ръчна спирачка чиито лост е позициониран вертикално в непосредствена близост до скоростният лост, което позволява по-прецизна работа по време на управление в дрифт режим.

Интериорът на Yaris GR е претърпял генерални промени и няма нищо общо с този на конвенционалният модел. Той е насочен изцяло към водача с груб и спортен дизайн, а всички контролери са разположени на нивото на ръцете, което улеснява работата при спортно шофиране. 

Пред водача място намира 12.3-ничов цифров инструментален панел с възможност за смяна на интерфейса, който идва директно от Toyota GR Corolla, а дисплеят за инфотейнмънт системата е обърнат на 15 градуса към шофьора, чиято позиция е по-ниска с 2 см. Собствениците на Yaris GR ще имат достъп до приложение, чрез което могат да контролират анти-лаг системата, ограничителят на скоростта и работата на вентилатора на охладителната система. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар