понеделник, 16 октомври 2023 г.

Volvo EM90 е първият ван в историята на марката

За първи път в своята история, шведската марка ще представи MPV модел. Това се случва благодарение на новият собственик на Volvo в лицето на Geely, който прибягва към ребадж инженеринг. Бъдещото Volvo EM90 ще бъде налично на китайският пазар от началото на следващата година, като брат близнак на Zeekr 009 и най-вероятно ще бъде налично и на стария континент. 

Според информацията, Volvo EM90 е с дължина - 5.2 метра и междуосие от 3.2 метра, което го прави малко по-къс от своят събрат, благодарение на различният дизайн на предната част, който е съобразен с дизайнерската линия на марката и ще разполага с първата светеща емблема (Iron Mark). Общото тегло на шведският модел е с близо 100 кг. по-малко от това на Zeekr 009, тъй като задвижването се осъществява само посредством задните колела. Версията със задвижване на четирите колела явно ще остане приоритет за китайският модел, което означава, че ценово Volvo EM90 ще се предлага с цени под 100 000 долара. 

За задвижване EM90, разчита на електромотор с мощност от 272 к.с., който ще ускорява тежащият 2763 кг. модел до 180 км/ч. Капацитетът на тяговата батерия не е ясен, но със сигурност тя ще бъде доставяна от CATL и ще предлага автономия от поне - 700 км. Повече подробности, както и снимки ще бъдат налични след официалната премиера на модела, която ще се състои на 12 ноември. 


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

След официалната премиера на Volvo EM90, което се състоя днес (12.11.23) става ясно, че за задвижване първият шведски MPV модел ще разчита на един електромотор задвижващ задните колела с мощност 268 к.с. Той е съчетан с тягова батерия с капацитет от 116 кВтч., която осигурява пробег до 738 км. Производителят съобщава още, че клиентите ще могат да заредят батерията от 10 до 80%, за не повече от 30 минути и ще има възможност за двупосочно зареждане. Динамичните характеристики сочат, че максималната скорост е типична за моделите на марката и е ограничена на 180 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч,. отнема 8.3 секунди.

Въпреки, че интериора и напълно идентичен с този на Zeekr 009, то шведският модел предлага по-голямо внимание към детайла и специфичната шведска атмосфера. Луксозният MPV модел ще се предлага в конфигурация 2+2+2 места, като първите два реда са оборудвани със самостоятелни кресла с масажна и вентилиращи функции. Пред водача място намира 8-инчов  цифров екран, а инфотейнмънт системата разполага с 15.4-инчов таблет. За возещите се на втория и третия ред седалки е наличен 15.6-инчов дисплей, който се спуска от покрива с функция за споделяне на екрана. Тази функция е позната и от модела на Zeeкr, заедно с интегрираните в подлакътниците на задните седалки сгъваеми масички и стойките за отмора на краката. На борда място намира и гласов асистент, чрез който могат да се управляват четиризоновата климатична инсталация, озвучителната система, прозорците, щората за панорамния покрив, озвучителната система и амбиентното осветление. Серийно за модела ще бъде наличен и цялостен набор от асистенти подпомагащи шофирането оборудван с милиметрови радари, ултразвукови сензори и HD камери, чиято съвкупност позволява автономно шофиране от ниво 2+. 

Както знаем, Volvo EM90 ще бъде налично предимно на китайският пазар, който е и най-големият за този клас автомобили, като първите бройки се очакват да пристигнат до своите клиентите, не по-рано от началото на 2024 година. Цените обаче ще започват от сериозните 112 000 долара, което двойно повече от това, което  Zeekr  иска за своят MPV модел. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар