събота, 4 октомври 2025 г.

Поредното електрическо недоразумение носи името Aishang A100C

 


Wuling пусна нова марка в Китай, предназначена към младите обърканите млади клиенти. Aishang е името, а A100C е първият ѝ модел. Едно електрическо недоразумение, което тръгва по пътищата в Китай през октомври 2025 г. Китайският автомобилен пазар e eдна драма, която години наред се разиграва с една и съща, до болка позната реплика: конкуренцията е жестока. Всеки експерт, който уважава себе си, прогнозира фалити. И някои от тях, разбира се, се случват - Hozon Auto например е последният призрак от този автомобилен некролог. Въпреки всичко, въпреки фалитите и пророчествата, пазарът е като жилава трева. Не само, че старите се борят за оцеляване, но и нови поникват. Aishang на Wulinh е последното бебе в тази пренаселена люлка. Wuling, не е случаен играч. Познаваме ги покрай съвместното им предприятие с GM и SAIC. Но, както се вижда, имат и свои собствени амбиции. Въпросът не е дали Aishang A100C ще оцелее, а дали Wuling ще успее да изгради поредната си крепост на достъпността в свят, който непрекъснато гони лукса и размера. Пазарът е пълен. Но за малките и евтини автомобили, очевидно, все още има място. А и Китай е голям.

Докато целият свят (и особено Китай) е обсебен от големите кросоувъри, първият модел на Aishang е...малък, двуврат градски автомобил с цена под 100 000 юана. Ако трябва да бъдем честни Wuling, да си го кажем честно, има опит в това да предлага достъпни, малки коли (Wuling HongGuang Mini EVMiniEVE5C). Знае какво прави. Пресметнали са всичко. През първата половина на 2025 г. търсенето на малки коли в Китай скочило с 63%. Над 425 000 бройки за шест месеца! Това явно е стратегическа ниша. Aishang A100C е типичното градско возило - малко, двуврато, четириместно. Черни колони, аеродинамични форми, макар и да не знае, какво е аеродинамичен тунел. Фаровете му, казват, били намръщени. Може би е намек за предизвикателното време, в което се ражда. Една важна подробност е, че не са се поддали на модерната мания с прибиращите се дръжки на вратите. Тук те са си конвенционални. Дали е от съображение за сигурност или просто пестене на разходи, няма значение. Важното е, че е практично. До голяма степен обаче, с дизайна си A100C напомня на Changan Lumin Corn


По-дълъг, по-широк и малко по-нисък е от Mini EV. Размерите: 3.28 метра - дължина, 1.70 метра - височина и 1.55 метра - щирина. Междуосието е 1.98 метра. Задвижва се от електромотор с мощност 51 к.с., позициониран на задния мост, който е захранван от тягова батерия с капацитет от едва 17.7 кВтч. Според информацията с нея ще могат да бъдат изминати цели 220 км., според измерванията на китайците.  Снимки на интериора все още няма, но най-вероятно там място ще намира голям централно разположен дисплей за мултимедийната система. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар