вторник, 16 септември 2025 г.

**Li Auto i6 - между печалбата и пазарния дял в електрическата революция!

 


Новият играч Li Auto хвърля ръкавицата с поредния си коз - модела i6. И както винаги, светът на автомобилите, особено този на електрическите, не спира да ни изненадва. Li Auto, тази китайска компания, която предизвикваше любопитството ни с хибридните си решения, сега твърдо навлиза в изцяло електрическия сегмент. И на 26 септември ще видим какво точно ни е подготвила. Анализаторите са категорични, че - i6 е ключов модел за Li Auto в прехода към изцяло електрически превозни средства. Но, има едно голямо "но". Цената. След незадоволителното представяне на модела i8 се смята, че Li Auto трябва да е агресивна. Ценовият диапазон от 250 000-300 000 юана (34 750-41 700 щатски долара) може да се окаже твърде висок за китайските клиенти. Предложението е да се намали до 200 000-250 000 юана (27 800-34 750 щатски долара), за да се увеличи обемът на продажбите. Това поставя марката пред дилема: да поддържа 20% марж на печалба, или да постигне месечни продажби от 20 000 бройки? В днешния силно конкурентен пазар, това е въпрос на оцеляване.

Това обаче, не е просто поредният електрически SUV. Според информацията - i6 обещава максимален пробег от 720 км. Цифра, която звучи повече от прилично в днешния свят на електрическите автомобили и не е изненада, тъй като реално това е по-къса и лека версия на Li Auto i8. Ако всичко се окаже истина, то това е ефективност, която трудно може да бъде подмината. Страничният профил? Джанти с ниско съпротивление, скрити дръжки на вратите - всичко е подчинено на аеродинамиката и ефективността. Но линията на покрива… по-драматично наклонена от модела i8, с по-малки задни странични прозорци. Това му придава по-спортен и динамичен вид. Нещо, което феновете ще оценят. Къси надвеси, дълга междуосна база - това е формулата за просторен интериор и стабилно пътно поведение. А задната част? Вградена светлинна лента, заден спойлер. Почеркът на Li Auto е ясен. Размерите са: 4950×1935×1655/1670 мм и междуосие от 3000 мм. Достатъчно голям, за да осигури комфорт.


 Сърцето на i6, ако може така да се каже е изцяло електрическа архитектура с високо напрежение от 800-волта. За тези, които разбират, това означава бързо зареждане. Много бързо зареждане. И когато чуем за 5C литиево-желязо-фосфатна батерия знаем, че това означава стабилна работа при всякакви атмосферни условия, стабилност, дълъг живот и най-важното - 10 минутно зареждане с електричество достатъчно да изминете 500 км. Да, прочетохте правилно - 10 минути! Това е революция за електрическите автомобили. Li Auto i6 ще се предлага в конфигурации със задно задвижване (RWD) и задвижване на всички колела (AWD). Моделът със задно задвижване е оборудван с двигател с мощност 335 к.с., а версията със задвижване на всички колела разчита на предно разположен двигател с мощност 201 к.с. и заден двигател с 335 к.с.. Общо 536 к.с. Това е звяр на пътя!

Няма коментари:

Публикуване на коментар