вторник, 1 юли 2025 г.

Новото Mitsubishi Grandis е Renault Symbioz с кимоно


 Mitsubishi най-накрая разкриха своя чисто нов Grandis. Сега, ако сте очаквали нещо, което да ви издуха чорапите и да преобърне представите ви за автомобил, може би ще останете малко разочаровани. Защото, както изглежда, това е просто един компактен хибриден SUV, който - нека си го кажем е чисто и просто  Renault Symbiozс различна емблема отпред. Да, наистина и това не е за пръв път. След Mitsubishi Colt и Mitsubishi ASX, Grandis е третият модел на марката който ползва ребадж инжинеринг и по всичко личи, че няма да е последния. 


 Новото Mitsubishi Grandis е тук, за да се бори в най-големия сегмент в Европа, а именно така нареченият С-сегмент при SUV моделите. Разбира се, всички искат парче от този пай. Mitsubishi твърдят, че техният модел е просторен, впечатляващ и предлага множество практични решения, което между впрочем притежават и всички останали конкуренти. това означава, че Grandis има достатъчно място за пазарските чанти и децата, а също така работи. Искали са да предложат гъвкавост, ефективност и свързаност. По същество, това е една кола, която не би трябвало да ви дразни твърде много. 


Ето какво е интересното. Списъкът с забележителни характеристики звучи досущ, като спецификациите на Renault Symbioz. Защо ли? Ами, защото са същите. базовата версия е оборудвана с 1.3 литров, турбо бензинов мотор снабден с лека хибридна система и мощност от 140 к.с., куплиран с 6-степенна, механична или 7-степенна, двудискова трансмисия. А, да? Регенерира енергия при спиране. Чудесно. по-нагоре в гамата естествено е разположена хибридната версия на модела с 1.8 литров бензинов мотор с мощност от 109 к.с., съчетан с електромотор с мощност от 49 к.с., подкрепен от стартер-генератор с мощност от 20 к.с. Всичко това е съчетано с автоматична трансмисия. Общата мощност на системата е 158 к.с., а благодарение на батерията с капацитет от 1.4 кВтч., според производителят при шофиране в града, това може да се осъществява до 80% в изцяло от електрически режим. Това явно е някаква нова формула за изчисляване на автономия. Според информацията, ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема 8,5 секунди. Това е достатъчно бързо, за да не бъдете последен на светофара, но не и за да впечатлите някого. Системата има и всякакви режими: EV, Eco, Sport, Comfort и Perso. Защото всички ние обичаме да се чувстваме, че контролираме нещо, дори и да е просто.


На дължина е 4,41 метра. Компактен отвън, просторен отвътре. Звучи като дамска чанта. Предната част е мястото, където дизайнерите на Mitsubishi са си поиграли с нещата. Преработили са бронята и решетката в своят дизайнерски стил наречен „Dynamic Shield“ и… това е. Останалата част е… ами, същата като при моделът на Renault. Предлага се в цветове като „стоманено сиво“, „кристално бяло“, „кралско синьо“, „червено Сънрайз“. Можете да получите и джанти до 19-цола. На борда място намират повече от 20 системи за подпомагане на водача. Това означава, че колата ще се опитва да ви спаси от вас самите по всякакъв възможен начин. Не е забравена инфо-развлекателната система достъпна през 10,4-инчов сензорен екран. Безжични Android Auto и Apple CarPlay? Разбира се. Безжично зарядно? Естествено. USB-C портове за всички? Има. Звучи, като да се опитват да ви кажат: Моля, останете свързани, докато седите в колата ни, която е почти идентична с друга. Има и различни версии: Inform, Invite, Intense и InStyle. Но ето го и големият номер. Mitsubishi дават 8-годишна или 160 000 км гаранция. Това е далеч над това, което предлагат повечето производители. И, да, по-добре е дори от гаранцията на френския му братовчед. А, и е малко по-евтин.


Така че, в крайна сметка, какво имаме? Имаме Renault Symbioz с емблема на Mitsubishi, по-добра гаранция и малко по-ниска цена. По същество, ако искате Renault Symbioz, но не искате да си признавате, че карате Renault Symbioz, тогава Grandis е вашият автомобил. Ако не друго, поне имате по-дълга гаранция. Винаги нещо. И между другото, Grandis може да се актуализира дистанционно. Така че, няма нужда да ходите до дилъра. Което е хубаво, защото дилърите често са… дилъри.

Няма коментари:

Публикуване на коментар