Chevrolet пак се правят на велики. Набиват електрички по цял свят, а последното им попълнение е нищо повече от стара, позната манджа, претоплена в нова тенджера и то китайска. Знаете за Chevrolet Captiva и сега марката представя новото нейно поколение. И не си правете илюзии, щото американците няма да я видят по техните улици. Те са си заделили по-специални играчки. Тази е за Латинска Америка, Близкия изток и Африка. Демек, за хората втора ръка, където сега Тръмп ги гони от САЩ. В САЩ изобщо не си правят труда да я предлагат. Явно не искат да си развалят имиджа с евтини китайски „клонинги“. А и там си имат други грижи - най-малкият им електромобил струва два пъти повече от китайския му близнак. Разбирай, там им продават боклуци на тройни цени.
Името Captiva се появи някъде в средата на 2000-те. Един компактен SUV, дето се продаваше къде ли не в Европа, Австралия, Нова Зеландия, дори някъде из Югоизточна Азия, където му викаха и Daewoo. След като спряха оригинала, GM се направиха на умни и решиха да я възродят, като взеха някакъв Baojun 530 и го префасонираха на Captiva като му смениха емблемите. Сега историята се повтаря, но с ток. Новата Captiva е вече изцяло електрическа и отново е базирана на китайски модел. Явно GM са намерили златна мина в китайските автокъщи.
Въпросният „нов“ модел еWuling Starlight S, който вече си се продава в Китай. И не си мислете, че са си дали много зор. Просто са го пипнали тук-там, колкото да му лепнат емблемата с папионката. Като да си купиш фалшива маркова чанта - от пръв поглед изглежда истинска, но като се загледаш...Отпред Captiva EV е с едни такива тесни LED светлини и мигачи - модерни, разбира се. Основните фарове са по-ниско, което е малко странно, но явно е двуредовите светлини все още са на мода. Въпреки че е електричка, пак си има решетка. Защо? Никой не знае. Може би да не изглежда прекалено „електрическа“ и да не плаши консервативните клиенти. Отзад обаче няма никакво съмнение. Почти идентична с китайският си събрат. Същите стопове, същата задна врата, същата черна броня. Няма скрито-покрито.
За техническите спецификации все още няма нищо официално. Но знаем, че електрическата версия на Starlight S има автономия от 510 км., на хартия, разбира се и вдига 100 км/ч. за 7.7 секунди. Може да очакваме подобни цифри и за Captiva EV, включително и бързото зареждане на батерията от 30 до 80%, което отнема 20 минути. Което е похвално, ако изобщо работи така. Клиентите в споменатите пазари където Captiva ще се предлага може само да се палят свещички или да разпъват килимчета за да получат Plug-in хибридната версия.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Новият Chevrolet Captiva звучи като нещо от бъдещето, но всъщност е като претоплена манджа. Вземаш една стара Captiva (която не е кой знае какво, но върши работа), изтърбушваш ѝ стария мотор и пъхаш вътре батерии. Резултатът е мощност от 201 к.с. И какво прави тази мощ? Кара те да се радваш на прогресивно ускорение и на максимална скорост, която е ограничена на 170 км/ч.
Интериорът е изработен от изкуствена кожа изкуствена кожа, защото истинската е скъпа. Има мултифункционален волан, за да можеш да правиш много неща, докато караш бавно и климатроник. Но акцентът е на екраните: 8.8-инчов инструментален панел пред ваодача и един огромен, нахален 15.6-инчов тъчскрийн за инфо-развлекателната система, съвместима с Android Auto и Apple CarPlay, но само с кабел. Явно „бъдещето“ очевидно още не е открило Bluetooth. Обаче има четири USB порта, за да могат всички да си зареждат телефоните, докато чакат да зареди колата и Easy Entry (отваряне при близост). Защо? Защото е по-трудно да натиснеш един бутон на ключа. Колата идва с 6 въздушни възглавници (за всеки случай), дискови спирачки на четирите колела (защото да спреш е важно) и целия китайски арсенал от системи за подпомагане на водача (ADAS). Адаптивен круиз контрол, автономно аварийно спиране (AEB), предупреждения за сблъсък и за напускане на лентата. Всички тези електронни бавачки са там, за да те пазят, докато ти се любуваш на 360-градусова камера.
В Уругвай (което е много показателно) я пускат за 33 990 долара - промоционална цена. Смешно ниска за нов EV, но достатъчно висока, за да те накара да се замислиш за качеството. Дават обаче 3 години гаранция за колата и цели 8 години за батерията. Защо 8? Защото знаят, че след 8 години батерията ще е станала по-евтина от цената на ремонта ѝ.



.webp)

Няма коментари:
Публикуване на коментар