вторник, 15 юли 2025 г.

Комби със 677 коня: Stelato S9T - поредната китайска загадка

 


Ами, добре дошли в света на автомобилите, където изглежда, че всеки ден изниква нещо ново и, да си призная, понякога доста объркващо. Този път е ред на Stelato S9, но нейната комби версия. Да, едно комби, което идва от Китай и изглежда, че ще ни побърка. Stelato - което, както изглежда, е някаква съвместна авантюра между BAIC и технологичния гигант Huawei, решиха да ни покажат официалните снимки на своя нов S9T. И го направиха в цвят, наречен "Wonderland Green". Звучи доста поетично за автомобил, нали? Очаква се на пазара тази есен, което си е доста близо. И да, това е първото комби от тяхната си там Harmony Intelligent Mobility Alliance, която представи вчера Shangjie H5


Ясно е, че Stelato S9T е базиран на седана от който само за един месец са продадени 4000 бройки. Това означава, че ще видите същите тези "Galaxy" фарове - не знаeм какво точно значи това, но звучи футуристично. Също така, многолъчеви джанти, хромирани рамки на прозорците, скрити дръжки на вратите и прочие. Всички тези модерни неща, които сега са на мода. Но къде е разликата? Ами, отзад. Задните светлини вече са с новr с "Nebula" дизайн от Star Wars. И, разбира се, линията на покрива вече не се спуска толкова рязко, както при седана. Все пак е комби, трябва да има място за кучета, антикварни мебели или каквото там  возите в комбитата си. Има и други любопитни детайли. Например, има багажник на покрива. Кой би си помислил? А най-интересното или най-сложното е лидар технологията с множество сензори. Един на покрива и по един от двете страни на предните калници. Това, според експертите, означава, че ще използва "усъвършенстваната система за шофиране Qiankun ADS на Huawei". Звучи като нещо, което ще изисква докторантура, за да го разбереш. Но очевидно ще кара сама поне в автономия от ниво 2+. 


Официална информация относно задвижването все още няма, но ако толкова се интересувате от това но можете да  да погледнете към S9, за да добиете представа. Там имаме варианти на чисто електрическо задвижване и за радост EREV хибрид с удължен пробег.  Ако искате да карате само на ток, има версии със задно предаване с мощност 304 к.с. или пълноприводни с добавени още 212 к.с. отпред. Според китайците пробегът е, да кажем, доста добър за електромобил - 816 км за задното и 721 км за пълноприводното. А, ако живеете до зарядна станция, идеално. Версията с удължен пробег е оборудвана с 1.5-литров бензинов двигател с мощност 158 к.с., без връзка към колелата и един електромотор отзад  с 304 к.с. Батериите са различни - 37 или 53.4 кВтч., което дава пробег само на електричество до 256 км или 365 км. А общият пробег с бензина е между 1256 км и 1355 км. Това си е доста. Можеш да стигнеш до морето и да се върнеш, без да зареждаш и да ти остане гориво за да караш още една седмица из улиците на София или там от където сте. Поне на теория. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар