четвъртък, 15 май 2025 г.

Обновеният DS 4 наличен само с хибридна и EV технология за задвижване

 


Французите представиха обновената версия на своя хеч DS 4, който продължава да утвърждава присъствието на марката в сегмента на премиум компактните автомобили. Френският производител залага на усъвършенстван дизайн, подобрени технологии и ефективни задвижващи системи, целящи да привлекат взискателните клиенти, търсещи отличителност и комфорт. Не е лъжа, че това в момента е най-атрактивният френски хеч на пазара и най-вероятно ще остане такъв още поне 3-4 години. Екстериора претърпява фини, но съществени промени, които подчертават елегантния и съвременен облик на модела. Предната част е преработена с нова радиаторна решетка и отличителни светлинни подписи, характерни за марката въпреки, че предните LED светлини са останали същите. Задните светлини са с нов светлинен подпис, а бронята е с леко променен дизайн. Освен това обновената версия получава и ново наименование и по подобие на DS №8 вече ще се нарича DS №4, което постепенно ще бъде приложено и в останалата гама на премиум марката. 


Интериорът на DS №4 традиционно предлага високо ниво на комфорт и качество на материалите. Обновената версия продължава тази тенденция с усъвършенствани облицовки и детайли. Ергономичността на контролните елементи е подобрена, а инфотейнмънт системата е обновена с по-интуитивен интерфейс, разширени възможности за свързаност и разполага с изкуствен интелект и гласов асистент, който може да провежда непринуден разговор по време на път. Акцентът остава върху създаването на спокойна и луксозна атмосфера за водача и пътниците. Най-видимата промяна е отпадането на 5-инчовиат тъчскрийн екран на централната конзола между предните седалки от който се управляваха функциите на инфо-развлекателната система. Производителят съобщава, че изследванията са показали, че по-голямата част от собствениците са предпочитали да работят директно чрез централният 10-инчов дисплей, но нека да не се лъжем. Става въпрос за икономия, която отнема част от френският шик в интериора. Все пак производителят е решил да сложи малко по-голям цифров инструментален панел пред водача, който сега е 10.2-инча. Нищо не се съобщава за опционалният HUD дисплей, но дано проучванията не са показали, че и той е рядко използван. Базово на борда разбира се място намира пакет от асистенти подпомагащи шофирането позволяващ автономия от ниво 2. В зависимост от версията багажното пространство варира между 360 и 430 литра. 


По отношение на задвижващите системи, DS №4 предлага разнообразие от ефективни задвижващи системи, но дизеловите агрегати отпадат от гамата на обновеният модел, както и чисто бензиновите такива. Базовата версия вече ще се предлага с хибридна технология с 1.2 литров, 3-цилиндров турбо мотор и 6-степенна, двудискова трансмисия с интегриран в нея електромотор, чиято обща мощност възлиза на 143 к.с. Хибридната система работи под напрежение от 48 волта и ще може да задвижва автомобилът в изцяло електрически режим на къси разстояния. По-нагоре в гамата е позиционирана Plug-in хибридната версия с 1.6 литров, 4-цилиндров турбо бензинов мотор, куплиран с новата 7-степенна, двудискова трансмисия с интегриран в нея електромотор. Общата мощност на системата възлиза на 225 к.с., а благодарение на тяговата батерия с капацитет от 14.6 кВтч., моделът ще може да измине до 81 км. изцяло на ток. 


Най-голямата новост е наличието на изцяло електрическа версия. Тя разполага с един електромотор задвижващ предните колела с мощност от 210 к.с., който е захранван от тягова батерия на CATL с капацитет 58.3 кВтч.  Според производителят, тя доставя автономия от 450 км. и може да се зарежда от 20 до 80%, чрез бързозарядни станции в рамките на 30 минути. Батерията разполага с възможност за двупосочно зареждане, което означава, че ще може да доставя и ток до вашият дом, което е бонус за собствениците в Испания и Португалия, останали преди няколко седмици без ток за един ден. 




Няма коментари:

Публикуване на коментар