събота, 7 септември 2024 г.

Ginetta Akula предлага адреналин в чист вид

 

Добре дошли в света на Ginetta Akula – място, където логиката си взема почивка, а адреналинът е на закуска. Представете си бебето на акула и болид от Формула 1, отгледани в британска лаборатория и пуснати на свобода по пътищата. Това е Ginetta Akulaс– един суперкар, който е толкова суров, че ще ви накара да си мислите, че шофирате по остриета на бръснач. Моделът бе представен преди 5 години като предпроизводствена версия, но едва сега английският производител съумява да изложи неговата производствена версия. Ако някога сте си представяли как би изглеждал автомобил, който е готов да ви изяде за закуска, то Ginetta Akula е вашето въплъщение. Агресивните линии, острите ъгли и огромните въздухозаборници създават впечатлението, че колата е готова да скочи върху вас всеки момент. Предната част прилича на изплашена оса, а задната – на нещо, което е избягало от филм на ужасите.

В интериорът на Akula ще откриете свят, в който луксът е заменил от функционалността. Всичко е насочено към едно – да ви осигури възможно най-доброто шофиране. Седалките са като сковани ръкавици, които ви държат здраво на място, а воланът без горна и долна част може да използвате като щанга за физически упражнения. Бутоните и превключвателите са разположени точно там, където трябва да бъдат, така че да не ви отвличат внимание от пътя. Пред водача е позициониран дисплей за инструментариума, а за да докаже, че Akula е пригодена и за шофиране по пътищата, производителят е интегрирал инфо-развлекателна система и дори поставка за безжично зареждане на телефон. Ginetta Akula предлага и багажник с обем от 473 литра, което е почти колкото на BMW 2-series Active Tourer (U06).

Под капака на Akula се крие същият V8-цилиндров мотор от предпроизводственият модел, но с увеличен работен обем до 6.4 литра и намалена мощност до 600 к.с., поради по-строгите екологични изисквания. Това обаче е достатъчно, за да ускори колата от 0 до 100 км/ч за 2.9 секунди и да я изстреля до максимална скорост от 290 км/ч. Серийно наличната трансмисия за модела е 6-степенна, механична, но по желание на клиента тя може да бъде заменена от 7-степенна, двудискова.  Цифрите не могат да опишат усещането, което изпитвате, когато натиснеш газта. Това е като да бъдеш удрян от тухла, но по добрия начин. Окачването с двойни носачи е толкова твърдо, че ще почувствате всяко камъче по пътя, но в същото време колата е изключително стабилна и прецизна. Управлението е остро и директно, а спирачките са толкова мощни, че при рязко спиране трябва да си задържате въздуха, за да не припаднете.

Ginetta Akula не е кола за всеки и това го доказва тиражът, който ще бъде от едва 20 автомобила с цена поне от 380 000 долара без данъци и такси. Това е кола за хора, които искат нещо екстремно, нещо, което да ги накара да почувстват живи. Това е кола за хора, които са готови да жертват комфорт и практичност в името на удоволствието от шофирането, но въпреки това когато решат могат да хвърлят кредитната карта в жабката и да отидат до Монако без проблем от всяка част на Западна Европа. Резервоарът на гориво е с обем от 100 литра, и с него могат да бъдат изминати до 730 км., при нормално каране по магистрала. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар