четвъртък, 8 декември 2022 г.

Неуспешният опит на BAIC да предлага модерни автомобили със стара технология, доведе до фалита на Borgward

 Седем години след възраждането на немската марка - Borgward, тя обявява повторен банкрут. Новият собственик на марката в лицето на Foton, който се явява дъщерно дружество на BAIC, не съумя да привлече внимание към себе си с представените не малко модели, а плановете да започне производство на автомобили в Европа, така и не се осъществиха. В най-добрите си години марката успява да продаде не повече от 55 000 автомобила годишно, което е далеч под очакванията на акционерите. През 2019 година бяха направени опити за финансова инжекция, като бяха продадени - 67% от акциите на компанията на консорциума - UCAR, но и това не доведе до необходимите резултати за оцеляване. Като главна причина за сегашният банкрут се сочи и COVID кризата, която сви продажбите на автомобили в световен мащаб. Липсата чипове и на някои от ключовите компоненти за производство на автомобилите също се сочи като причина, тъй като повече от заводите на достъвчиците са затворени и в момента. 

Една от реалните причини обаче за кончината на Borgward е, че моделите на китайската марка бяха базирани върху морално остарялата платформа на GM Epsilon, която стана достояние на китайците след закупуването на SAAB. Въпреки направените инвестиции в нейното модернизиране BAIC, нямаше шанс да спечели почитатели особено сред взискателната европейска клиентела. Клиентите като цяло не можаха да бъдат излъгани с добре опакована технология от началото на 2000-та година, което дава урок на бъдещи производители как да процедират, ако имат намерение да атакуват европейският пазар. 

След решението на съда да позволи на марката да се раздели с активите си, сега същите могат да станат собственост на други компании, които могат да се възползват от технологията, дизайна и производството оборудване на Borgward. Друг е въпросът до колко, те ще са потребни на някой. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар