През 1989 година Mercedes представя модела 190 2.5-16 Evo2, тъй като са необходими минимум 500 бройки за да мина модела хомологация за пистовия шампионат по това време - DTM. Благодарение на това сега имаме безкрайно ценен модел чиито цена към днешна дата достигат 100 000 евро и със всяка измината година се увеличава.
Mercedes 2.5-16 Evo2 е доразвита версия на предходния модел Evo с 2.3 литров агрегат, но с нов аеродинамичен боди кит чиято функция е да намали до максимум челното въздушно съпротивление, като същевременно увеличи силата на притискане при скорост над 200км/ч. Благодарение на специалистите от AMG това е постигнато, като коефициентът на въздушното съпротивление е сведен до Сх-0.29. За задвижване Evo2 разчита на преработен от AMG и Cosworth - 2.5 литров, атмосферен, бензинов агрегат с къс ход на буталото, чиято мощност е 235к.с. Той безпроблемно достига 8000об/мин, а това му дава значително предимство при по-дългите прави имайки предвид, че предавателната кутия е 5-степенна. Диференциала е цяло произведение на изкуството. Той е самоблокиращ се с хидравлична система електронно регулирана и активирана само в случаи на нужда, която заключва полуосите от 15 до 100%. Окачването също е преработено основно и сега то може да се регулира чрез бутон от водача. Серийно предлаганите 17-цолови лети джанти са екзотика по това време но освен безкомпромисното представяне на писта предлагат и задоволителен комфорт в ежедневието.
Според официалните данни, максималната скорост на четириместният седан е - 250км/ч, а времето за ускорение от 0 до 100км/ч възлиза на 7.1 секунди. Към днешна дата това са характеристики постижими за по-голямата част дизелови автомобили от този клас, но през 1989-та година именно този модел е върхът в моторните спортове и именно той полага основите благодарение на които днес имаме модели, като Mercedes C63 AMG например.
Няма коментари:
Публикуване на коментар