четвъртък, 23 май 2024 г.

Официални снимки на Kia EV3

 

Преди броени часове корейците представиха производствената версия на концепцията Kia EV3, която видяхме в края на миналата година. Електрическият компактен CUV е важен за марката, тъй като от него се очаква да бъде най-продаваният електрически модел от нейната гама, чиято цена трябва да започва от около 30-35 000 евро. Именно той ще бъде един от водещите модели на марката с който трябва да бъдат постигнати целите от 1.6 млн. продажби годишно и то до края на 2030 година. За целта до 2027 година в гамата на марката трябва да присъстват 15 изцяло електрически модела.

Дизайна на Kia EV3 покрива почти на 100%, този на концептуалният модел и се придържа към дизайнерската философия на марката наречена „Opposites United“. Дължината на модела възлиза на 4.3 метра с междуосие от 2.68 метра. Той е построен върху E-GMP платформата на концерна и ще се предлага както в стандартна, така и във версия с разширен пробег. Това означава, че за Kia EV ще бъдат налични тягови батерии с капацитет от 58.3 и 81.4 кВтч., които ще осигуряват автономия между 410 и 560 км. Благодарение на 400-волтовата архитектура, тяхното зареждане от 10 до 80% ще отнема 31 минути, ако това се случва чрез правилната станция. Първоначално за EV3 ще бъде наличен електромотор с мощност от 204 к.с., задвижващ задните колела, но в последствие ще бъде представена и по-мощна версия, като не се съобщава дали тя ще бъде с един или два електромотора. Максималната скорост на Kia EV3 е ограничена на 170 км/ч., а от 0 до 100 км/ч. ускорява в рамките на 7.4 - 7.7 секунди в зависимост от версията. 

За разлика от екстериора, то интериора на концептуалният модел не е пренесен директно в серийната версия макар философията да е спазена. Пред водача място намира цифров панел с два 12.3-инчови дисплея и един малък 5-инчов тъчскрийн дисплей за управление на климатичната инсталация. Воланът също е с опростена форма и значително количество клавиши. Като цяло дизайна е издържан в минималистичен стил с театрално осветление, плаваща централна конзола с плъзгаща се маса и отваряем панорамен покрив. Естествено повечето от изброените неща ще се предлагат срещу доплащане, но като цяло петимата пасажери ще се радват на релаксираща обстановка от рециклирани и устойчиви на износване материали. Конвенционалният багажник предлага обем от 460 литра, а като допълнение към него в предната част е предвидено багажно пространство от 25 литра, удобно за съхранение на кабелите например. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар