Вземат старата кола и я събличат. Изхвърлят двукомпонентния шев от фибростъкло, който вероятно се е държал с тиксо и надежда - и го заменят с единична обвивка от карбон. Това е като да замениш старите си джинси с костюм на астронавт. Осветлението е с ултракомпактни светодиоди, вградени в тънки изскачащи корпуси. И слава богу! Почит към Esprit без изскачащи фарове просто не би била достатъчна. Джантите са взети от по-късния Sport 350. Сливане на епохите, което всъщност работи. Инженерингът е сериозен. Всеки Series 1 започва живота си като донорски Esprit V8 от края на 90-те. Encor го разглобяват до нивото на атомите и го възстановяват с ковани бутала, увеличени инжектори, обновени турбокомпресори и модерно охлаждане. Изпускателната система е от неръждаема стомана. Звучи скъпо. Резултатът? Около 400 к.с. Целевото тегло е под 1200 кг. Това означава, че може да ускори от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди и да достигне максимална скорост 282 км/ч. Накратко, автомобилът се представя така, както S1 изглеждаше, че трябва да се представи, но никога не успя. Петстепенната ръчна скоростна кутия е настроена от Quaife, с ревизирани предавателни числа, по-здрав вал, двудисков съединител и диференциал с ограничено приплъзване. Това по същество превръща известната с крехкостта си оригинална скоростна кутия в нещо, което можете да превключвате, без първо да се молите. Окачването е взето от Sport 350. AP Racing се грижи за спирането, а кормилното управление е хидравлично. Encor знае много добре, че всеки Esprit без усещане при управление е просто безсмислен.
Интериора е отчасти музей, отчасти научна фантастика. Таблата, тартанските акценти и дълбоката позиция на седене са запазени, но всичко е направено с модерни материали. Плаващият панел с инструменти е изработен от едно цяло парче алуминий, обгръщайки цифров дисплей, за какъвто S1 можеше само да мечтае между поредните си повреди. Ще бъдат произведени само 50 броя. Цената започва от 430 000 паунда без данъци и такси и, разбира се, трябва да им дадете вашия собствен Esprit V8. Доставките започват през 2026 г.




Няма коментари:
Публикуване на коментар