четвъртък, 3 април 2025 г.

Второто поколение на Hyundai Nexo FCEV представено в Сеул

 


Корейската марка представя второто поколение на своят водороден SUV - Hyundai Nexo FCV. Веднага става ясно, че новият модел къса по всякакъв начин връзката със своят предшественик макар и да запазва водородната технология за задвижване. Дизайнът е издържан в новият стилистичен език на марката наречен Art of Steel със здрави и груби линии, които ясно го отличават от останалите модели на марката. Предната част разполага с така наречените HTWO LED светлини, а черните декоративни раздувки на калниците подчертават грубият стил заедно с масивната С-колона, която разделя страничните стъкла. Погледнат отзад, новият Nexo също не може да бъде объркан с който и да е друг модел на пазара, като за това допринасят и квадратните LED светлини разделени на четири сектора. Срещу доплащане, страничните огледала могат да бъдат заменени от HD камери.


За разлика от екстериорът който притежава собствен стил, то интериорът на новият Hyundai Nexo включва някои познати елементи от останалите модели на марката. Цифровият извит към водача панел обаче включва три дисплея, като инструменталният панел и инфотейнмънт системата с изкуствен интелект и гласов асистент са оборудвани с 12.3-инчови екрана, а третият с размер 12-инча показва изображението от лявото цифрово огледало. В дясната част на арматурното табло е позициониран четвърти дисплей, съответно за дясното цифрово огледало. В допълнение, част от информацията се проектира на предното стъкло чрез HUD дисплей. Впечатление прави и тънкият сензорен панел за контрол на климатичната инсталация за по-лесна работа, вместо това да се случва от монитора на инфотейнмънт системата. Огледалото за обратно виждане също е цифрово, а озвучителната система на Bang & Olufsen е оборудвана с 14 високоговорителя. Системата за разпознаване на пръстов отпечатък улеснява водача и разпознава настройките и неговите предпочитания за температурата, озвучителната система и стилът на амбиентното осветление, а цифровият ключ позволява влизане и стартиране на автомобила чрез безжична комуникация със смарт устройството на собственика. 


За задвижване новият Nexo, разчита на подобрена водородна технология с водородни клетки с брутна мощност от 110 kWи батериен пакет от 2.64 кВтч. Те захранват един електромотор с мощност 201 к.с., който ускорява моделът до 100 км/ч. от място за 7.8 секунди. Водородните бутилки са с увеличен на 6.7 кг. обем и могат да бъдат заредени в рамките на 5 минути. Пробегът на модела обявен от производителя възлиза на 700 км. Освен това на борда място намира и нова регенеративна система с автоматично регулиране на регенеративното спиране, което взима информация от навигационните карти, което от своя страна допринася за по-спокойно и сигурно управление. трябва да бъде спомената и възможността за двупосочно зареждане, която позволява захранването с електроенергия и на външни консуматори.  



Няма коментари:

Публикуване на коментар