Kовата компания за производство на двигатели наречена HORSE, основана от Geely и Renault в което с 10% участие присъства и арабската енергийна компания Aramco, представя революционен двигател с вътрешно горене наречен e-Rex, който може да направи революция в автомобилостроенето по отношение на хибридните модели с увеличен пробег, които добиват все по-голяма популярност. новият агрегат за сега е само прототип, но в близко бъдеще компанията е готова да започне неговото серийно производство.
Новият мотор се отличава с изцяло нова конструкция без наличие на цилиндрова глава, което допринася за компактните размери и ниското тегло. Принципа на изпускателната и всмукателната система е подобна на тази в двутактовите агрегати, който вместо клапани разчитат на отвори в горивната камера и в зависимост от такта, в нея постъпва необходимото количество гориво-въздушна смес. Новият агрегат обаче според производителят работи само в един такт в който двете на брой бутала в цилиндъра засмукват, компресират и изхвърлят гориво-въздушната смес. Общият брой на цилиндрите в e-Rex е четири, а по време на един работен такт, всяко бутало се движи напред-назад по два пъти.
Тъй като e-Rex разполага с 4-цилиндра разположени срещуположно, това го прави своеобразен боксер. Липсва дори и колянов вал, който е заменен от централен такъв, а дава възможност за промяна на степента на компресия по време на работа. За смазване на агрегата по-време на работа е предвиден отделен резервоар за масло, което ще бъде дозирано автоматично с горивото което постъпва в цилиндрите. Все още обаче не се съобщава как е решено охлаждането на агрегата. За сега не се споменават и техническите параметри на този агрегат, но се съобщава, че неговото тегло възлиза на едва 38 кг., а размерите му са съпоставими с тези на 3-цилиндров мотор с работен обем от 1.2 литра и мощност от 120 к.с., който в момента намира място в някои от моделите на Renault. Освен това, освен с бензин новият мотор представен от HORSE може да работи и с водород. В един действащ модел, този мотор няма да бъде свързван директно към задвижващите колела на автомобила, а ще служи единствено като генератор на тяговата батерия, която от своя страна ще захранва един или два електромотора.
Няма коментари:
Публикуване на коментар